ဆီးခါးရည္ - ေဇာ္ကုိကိုလတ္ဘုရင္

 ဆီးသီးသည္လာရင္ ေမွာက္က်တာကို ေစာင့္မေနေတာ့ဘဲ ဆီးသီးသည္ လဲက်သြားေအာင္ ေျခထိုးခံ တတ္တဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္လာ ပါၿပီ။ ေမွာက္ က်လာတဲ့ဆီးသီးေတြကို အတင္းလုၿပီးေကာက္စားၾက၊ အိတ္ထဲ ေကာက္ ထည့္ၿပီး ၀ွက္ထားၾကနဲ႔ “ေခြးဘုရားပြဲတိုး”သလိုပါပဲ . . .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

အမွန္ေတာ့ က်ဳပ္တို႔ရြာသာယာက လူေတြဟာ သူမ်ားဆီးသီးဗန္းေမွာက္က် တဲ့အခါမွာ အတင္း၀င္ လုၿပီး ေကာက္စား တတ္တဲ့ လူေတြေနတဲ့ အရပ္မဟုတ္ပါဘူး။ ဆီးသီးဗန္းရြက္လာတဲ့သူ ခလုတ္တိုက္ၿပီး ဆီးသီး ဗန္းေမွာက္က်မသြားေအာင္ ကူညီတတ္ၾကတဲ့ လူေတြသာျဖစ္ပါတယ္။ အရင္တုန္းကေပ့ါ။

အခုေတာ့ က်ဳပ္တို႔အရပ္မွာက ဆီးသီးသည္လာရင္ ေမွာက္က်တာ ကို ေစာင့္ မေနေ တာ့ဘဲ ဆီးသီးသည္ လဲက် သြားေအာင္ ေျခထိုးခံတတ္ တဲ့အဆင့္ကိုေ ရာက္ လာပါၿပီ။ ေမွာက္က်လာတဲ့ဆီးသီးေတြကို အတင္းလုၿပီး ေကာက္ စားၾက၊ အိတ္ထဲ ေကာက္ထည့္ၿပီး၀ွက္ထားၾကနဲ႔ ““ေခြး ဘုရားပြဲတိုး””သလိုပါပဲ။ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆီး သီးသည္ေတြဆိုရင္ တစ္လံုးမွေတာင္ ျပန္မရေတာ့တဲ့ အေျခအေနေတာင္ ျဖစ္ရပါ တယ္။ “on paper” ဆိုတာ ဒီက စျဖစ္လာတာပါ။…

ဆီးသီးလုစားသူေတြဟာ ဘိန္းစား ေတြလိုပဲ။ ““ေသေဖာ္ညိႇ””တဲ့အလုပ္ကို လည္း တက္တက္ႂကြႂကြ လုပ္ပါ တယ္။ အဲဒီ အလုပ္ကေတာ့ ဆီးသီးဗန္းေမွာက္မ က်တဲ့ေနရာကလူေတြကို ““ဆီးခါးရည္”” အခမဲ့တိုက္ျခင္းပါပဲ။ စားသံုးျဖန္႔ျဖဴးဆိုပါ ေတာ့။ ဒါေၾကာင့္ ““သူမ်ားဆီးခါးရည္ ေသာက္လုိ႔၊ တိုက္လို႔မွ ကိုယ္မေသာက္ ရင္ကိုယ္ပဲ ငတ္မွာေပ့ါ””ဆိုၿပီး ရြာသာယာ ကလူေတြဟာ ဆီးခါးရည္ကို တိုးၿပီး ေသာက္လာၾကပါေတာ့တယ္။ ဒါကိုျမင္တဲ့ ပညာရွိေတြက ““ရီးတီးရားတားမလုပ္နဲ႔၊ ဆီးသီးႏြားစားသြားမယ္””လို႔အထာေလးနဲ႔ ဆံုးမစကားေတြ ေျပာၾကရ ပါတယ္။ ဆီးခါး ရည္ေသာက္တဲ့လူက အမ်ားစုျဖစ္လာေတာ့ ပညာရွင္ေတြလည္း တည့္တည့္မဆံုးမရဲ ၾကေတာ့ ပါဘူး။ သိတယ္ မဟုတ္လား။

ရြာသာယာမွာ on paper တို႔၊ ဆီးခါး ရည္တို႔၊ ဆီးသီးစားတဲ့ႏြားတို႔ ေပၚလာရတာက လြန္ခဲ့တဲ့ ၅၂ ႏွစ္တုန္းက ရြာသာ ယာကိုေရာက္လာတဲ့ သားအဖႏွစ္ေယာက္ ေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ အေဖက လူႀကီးလူ ေကာင္းပံုစံနဲ႔ ေတြ႕ရေပမယ့္ သူ႔သားကေတာ့ ေအာ့ေၾကာလန္အလြန္ဆိုးပဲ။ ဒါ ေၾကာင့္ သူ႔ကုိလူေတြက ““ငေတ””လုိ႔ ေခၚၾက ပါတယ္။ ငေတဟာ သူမ်ားၾကက္ ၀က္ဘဲေတြကို လစ္ရင္ခိုးစားသလုိ သခင္ေတြ႕ရင္လည္း ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ ခပ္ တည္တည္ နဲ႔စားပါတယ္။ လူငယ္လူရြယ္ေလးေတြကို လည္း စည္း႐ံုးၿပီး သူ႔လိုလိုက္လုပ္ေစပါ တယ္။ ဆီးသီး သည္လာရင္ ေျခထုိးခံၿပီး ေမွာက္က်တဲ့ ဆီးသီးေတြကို ၀ိုင္းလုစားေအာင္လည္း သူကလမ္းျပထားပါတယ္။ လူငယ္ေတြဟာ ငေတေၾကာင့္ လြယ္လြယ္နဲ႔ အေကာင္းေတြကိုစားေနရေတာ့ သူတို႔ ရဲ႕မူလစိတ္ႏွလံုးျဖစ္တဲ့ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းေတြ ဟာ မရွိၾကေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လူႀကီး ပိုင္းပညာရွိေတြစုၿပီး ငေတ့အေဖကိုသြား တိုင္ၾက ပါတယ္။ ငေတ့အေဖက ဒီတစ္ခါ လုပ္ရင္ သတ္သာပစ္လိုက္ၾကဗ်ာ။

မိတဆိုးေလးမို႔ က်ဳပ္ကအလို လိုက္ထား မိခဲ့တာ ပါ။ အခုလည္း ခင္ဗ်ားတို႔ျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ။ က်ဳပ္က အေရာင္း အ၀ယ္နဲ႔ အၿမဲသြားေနရ တာဆုိေတာ့လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ေနာက္ မၾကာပါဘူး။ ငေတရဲ႕ အေဖခရီးသြားေန တုန္း ဆီးသီးသည္တစ္ေယာက္ကို ေျခထိုး ခံၿပီး သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ၀ုိင္းလုစားတာ မိသြားလို႔ ငေတကို သူ႔အေဖမွာတဲ့ အတိုင္း သတ္ပစ္လိုက္ၾကပါတယ္။ ေနာက္မၾကာမီ သူ႔အေဖျပန္ ေရာက္လာပါတယ္။ ငေတ အသတ္ခံရမွန္း သူ႔အေဖမသိပါဘူး။ ဒါ ေၾကာင့္ သား ေရလုိ႔ေခၚလိုက္ေတာ့ သခ်ဳႋင္း ကေန ခင္ဗ်ာလို႔ ျပန္ထူးပါတယ္။ ျပန္လာ ခဲ့ေလသား။ အေဖျပန္ေရာက္ လာၿပီဆုိ ေတာ့ ငေတဟာ သခ်ဳႋင္းတြင္းထဲက ျပန္ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါကို လူေတြ ကေတြ႕ ေတာ့ လန္႔သြားေတာ့ တာ ေပ့ါ။ ငေတက လည္း ပိုပိုဆိုးလာပါတယ္။ တစ္ခါေသ ဖူးေပ မယ့္ ျပင္ဖုိ႔နားမလည္ တဲ့ငေတပါ။ ဒါနဲ႔ေနာက္ဆံုး ငေတ့အေဖကို လူႀကီးေတြ က သြားတုိင္ရျပန္ပါေတာ့တယ္။ ယခင္ သတ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းကိုပါ ေျပာျပရပါ တယ္။ ဒီေတာ့ ငေတ့အေဖက ဒီတစ္ခါ က်ဳပ္သားဆိုးလို႔ သတ္ရင္၊ ေလးပိုင္း ပုိင္းၿပီး ေလးေနရာမွာ ခြဲျမႇဳပ္ပစ္ ဗ်ာလို႔ေျပာၿပီး ထံုစံအတိုင္းခရီးထြက္သြားပါတယ္။

ငေတရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးထဲမွာ ““ေနာင္တ”” အသိတရားမရွိလုိ႔ ေနာင္တရျခင္းငေတ မျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ေသရြာျပန္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ ကိုသာ သူတန္ဖိုးထားၿပီး ေရွးကထက္ပိုဆုိး လာပါတယ္။ လူငယ္လူရြယ္တင္မကဘဲ လူလတ္ပိုင္း ေတြ ကပါ ငေတကိုအထင္ႀကီး လာၿပီး ငေတနဲ႔ပူးေပါင္းလာၾကပါေတာ့ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူႀကီးေတြဟာ ငေတ့ ရဲ႕ဖခင္ခြင့္ျပဳခ်က္အတိုင္း သတ္ၿပီး ရြာ သာယာရဲ႕ ေထာင့္ေလးေထာင့္မွာ ေလး ပိုင္းပိုင္းၿပီး ျမႇဳပ္ပစ္လိုက္ၾက ပါတယ္။ ဒီလို လုပ္တာကို ငေတ႔ေနာက္လိုက္ေတြ က မေက်နပ္ၾကပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ ငေတရဲ႕ ေနာက္လုိက္ေတြက ““အမွားေန ရာမွာ အမွန္ထား(ခံယူ)”” လို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာရြာသာယာရဲ႕ ရင္ေလးစရာ အနာဂတ္ပါပဲ။

ရက္အနည္းငယ္ၾကာေတာ့ ငေတရဲ႕ အေဖျပန္ေရာက္လာၿပီး သူ႔သားကိုမေတြ႕ ေတာ့ သားေရ၊ လူေလး အေဖ ျပန္လာၿပီ ေဟ့၊ မုန္႔ေတြလည္းပါလာတယ္ကြဲ႕။ ျပန္ လာေတာ့ေလ ငါ့သားလို႔ ေခၚလုိက္တယ္ ဆိုရင္ပဲ ငေတ ဟာ အေကာင္းပကတိနဲ႔ ျပန္လာတာကို လူေတြဟာေတြ႕ၿပီး အလြန္ေၾကာက္သြားရပါေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ ရြာ သာယာရဲ႕ လူႀကီးေတြဟာ ငေတ့အေဖကို ဒီတစ္ခါ ငေတဆိုးရင္ ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲလို႔ သြားေမးၾကပါတယ္။ ““ ဒီတစ္ခါဆိုးရင္ က်ဳပ္သားကို ခ်က္ၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ ရြာသာ ယာသားေတြ တစ္ေယာက္မက်န္ ၀ိုင္းၿပီး စားသာစား ပစ္ဗ်ာ။ ဒါဆုိရင္ သူ ျပန္လာလို႔ မရေတာ့ဘူး””လို႔ေျပာပါတယ္။ ဒါကို ငေတ့ေရွ႕မွာ ေျပာတာပါ။ ခက္ေနတာက ငေတ့ဆီမွာ ေနာင္တဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရ မရွိ လို႔မို႔ ေနာင္တရျခင္းကို ငေတဟာ မသိပါ ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ငေတဟာ မေကာင္းမႈအမ်ဳိးမ်ဳိးကို တိုးလို႔သာ လုပ္ပါတယ္။ ဒီတစ္ခါ ေတာ့ ငေတကိုအထင္ႀကီးလာတဲ့ အထဲမွာ ရြာသာ ယာက ပညာရွိေတြ၊ ပညာတတ္ေတြ ပါ ပါလာပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လံုၿခံဳမႈ နည္းလာၿပီး လူေတြဟာ အထိန္းမရွိတဲ့ သိုးသငယ္ေတြကို ေတာေခြးေတြရဲ႕ ကုိုက္ ျဖတ္စားေသာက္ျခင္းခံရသလုိမ်ဳိးနဲ႔ ႀကံဳေန ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ရြာသာယာမွာ လူေတြ ဟာ မထူးဇာတ္ခင္းၿပီး ဆီးခါးရည္ေသာက္ သူေတြ မ်ားလာပါတယ္။ ရြာသာ ယာရဲ႕ ျပယုဂ္ျဖစ္တဲ့““ၿငိမ္သက္ခ်မ္းသာျခင္း”” ေနရာမွာ ငေတရဲ႕ ““အ,ဓမၼ””က ေနရာ၀င္ ယူလာတာေၾကာင့္ ဘယ္ဆီးသီးသည္မဆို တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ဗန္းေမွာက္က်သြားရ ေတာ့တာပါပဲ။ တခ်ဳိ႕ ဆီးသီးသည္မ်ား ဆိုရင္ ဆီးသီးေရာ ဗန္းပါ ငေတရဲ႕တပည့္ ေတြက ေျဖာင္ပစ္ၾကပါတယ္။ ဒီနည္းကို သူတို႔ရဲ႕ဇနီးသားသမီးေတြက အလြန္ဂုဏ္ ယူၾကတာမို႔လို႔ အေျပာင္ရွင္းစနစ္တစ္ခု ရြာသာယာမွာ ေခတ္စားလာရတာပါ။ ဒီ လိုလုပ္ယူစား ေသာက္တာကို တရားေသာ လုပ္အားခလို႔ သတ္မွတ္လာၿပီး သူတို႔ရဲ႕ ဇနီးသားသမီး ေတြဟာ ေက်နပ္ၾကပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရြာသာယာလူေတြဟာ ငေတတို႔ သားအဖရဲ႕ စကားကို ေျမ၀ယ္မက်နား ေထာင္ဖို႔ အဆင္ သင့္ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။

ဒီလုိနဲ႔ တစ္ေန႔မွာ ငေတရဲ႕အေဖခရီး ထြက္သြားပါတယ္။ ငေတဟာ သူ႔အေဖ ရွိရင္ လိမၼာသလိုရွိေပမယ့္ သူ႔ အေဖခရီး ထြက္သြားရင္ ဆတုိးၿပီးေသာင္းက်န္းေလ့ ရွိပါတယ္။ အခုလည္း ငေတဟာ ေသာင္း က်န္းေနပါၿပီ။ အဆုိးဆံုးကေတာ့ သူမ်ား သားမယားကို တပည့္အားကိုးနဲ႔ ယူထားလုိက္သလို တပည့္ေတြကလည္း ဆရာ့ အားကိုးနဲ႔ ဆီးခါးရည္မေသာက္တဲ့ လူေတြကို ႏွိပ္စက္တာ လူတခ်ဳိ႕ေသသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူႀကီးေတြဟာ တိုင္ပင္ၿပီး ငေတရဲ႕ အေဖမွာထားတဲ့အတိုင္း ငေတကုိ အူမေခ်းခါးပါမက်န္ ဆီႏုိင္ႏုိင္နဲ႔ခ်က္ၿပီး တစ္ေယာက္ မက်န္ ၀ုိင္းစားလိုက္ၾကပါ ေတာ့တယ္။

ေနာက္ရက္မ်ား မၾကာမီမွာ ငေတ့ အေဖျပန္ေရာက္လာပါတယ္။ တစ္ေလာက လံုးလည္း တိတ္လို႔ေပ့ါ။ ဆရာ ႀကီးငေတမွ မရွိေတာ့တာကိုး။ ငေတ့အေဖလည္း ေမာ ေမာနဲ႔နားၿပီးမွ သူ႔သားကုိမေတြ႕လို႔““သား ေရ၊ လူေလး ””လုိ႔ေခၚလိုက္တယ္ ဆုိရင္ပဲ ရြာသာယာကလူေတြရဲ႕ဗုိက္ထဲကေန ““ခင္ဗ်ာ၊ ေဖေဖ””လုိ႔အနယ္နယ္ အရပ္က ေန ထူးပါေတာ့တယ္။ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ ကဆိုတာက ငေတကိုခ်က္စားၿပီး လုပ္ငန္း အသီးသီးနယ္ အသီး သီးကို သြားၾကလုိ႔ပါ။ ဒီေတာ့ ငေတရဲ႕အေဖက ““ေအး ငါ့သား၊ မင္းဟာ အခုမွ ေဖေဖေနေစ့ခ်င္တဲ့ ေနရာ ကို ေရာက္ေတာ့တယ္။ အဲဒီေနရာက သားရဲ႕ေနရာအမွန္ပဲကြဲ႕။ အဲဒီေနရာကေန လူေတြကို သား စိတ္ႀကိဳက္ခိုင္း ေပေတာ့။ အေဖလည္းျပန္ေတာ့မယ္””ဆိုၿပီး ငေတ့ အေဖဟာ ရြာသာယာကေနအၿပီး ျပန္ထြက္သြား ပါေတာ့ တယ္။ ငေတ့အေဖကို လူ ၂၅ ေယာက္က လုိက္ပို႔ေပးၾကပါတယ္။ ဒါကို လူတစ္မတ္သားက လိုက္ပို႔ ေပးတယ္ လုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါဟာ ရြာသာယာရဲ႕ဇာတ္လမ္းမွန္ အက်ဥ္းေလးပါ။

ကၽြန္ေတာ္က ရြာသာယာကို ငေတတို႔သားအဖ မေရာက္ခင္တည္းက ေမြးဖြား ခဲ့တာဆိုေတာ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကို အကုန္လံုးသိ ထားရသလို အခုလည္း မေသေသးေတာ့ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကို လူေတြသံုးသပ္ ျပင္ဆင္ႏုိင္ဖုိ႔ ေရးသားတင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါ တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အရြယ္ရွိသူေတြဟာ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ငေတတို႔ သား အဖအေၾကာင္းေတြကို ရင္နာနာနဲ႔ ျပန္သတိရမိမွာပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ ဆင္ျခင္ ႏွလံုးသြင္းစရာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေကာင္းတာကိုသိရက္နဲ႔ လုိက္မလုပ္ၾက ဘဲ မေကာင္းတာကိုက်ေတာ့ သိသိႀကီးနဲ႔ လိုက္လုပ္ၾကျခင္း ျဖစ္ေနပါ တယ္။ ဒါကိုျပင္ ရမွာပါ။ ဒါကိုမွမျပင္ႏုိင္ရင္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္း ပံုကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ျပင္ႏုိင္ၾကမွာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ဘာ ေၾကာင့္ျပင္ခ်င္ရတာပါလဲ။ အေျဖဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လမ္းမွာ က်င္းပုန္းေတြရွိ ေနလုိ႔ပါ။ ဒါဆိုရင္ ဘာျဖစ္လို႔ အမ်ားစုက ေထာက္ခံမဲေပးခဲ့ရတာလဲ။ အေျဖက ေရ လံုး၀မရွိတဲ့ဖန္ခြက္ထဲကို ေရတစ္၀က္ ေလာက္ေရာက္လာၿပီး တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ျပည့္သြားမယ္လုိ႔ ယံုၾကည္လုိ႔ပါ။

ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈ ဟာ အက်ဳိးမေပးပါဘူး။ ဇာတ္တူသားကို ဆီရႊဲရႊဲစားထားတဲ့ လူေတြဟာ အီေနလို႔ ဆီး သီး(အခ်ဥ္)ကို ပိုလို႔စားလာၾကပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ““ရီးတီးရား တား””လုပ္ရမယ့္ အခ်ိန္မဟုတ္ေတာ့ဘူး ဆိုတာ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူလိုသူလို ဘ၀မ်ဳိးနဲ႔ က်န္တဲ့အသက္တာ ေလး ကို ေနသြားခ်င္တယ္။ အသက္ႀကီးတဲ့ ဆင္၊ ကၽြဲ၊ ႏြားေတြကုိ မြန္းတိမ္းၿပီ လို႔ေခၚတယ္။ အခုကၽြန္ေတာ္ လည္း မြန္းတိမ္းေန ပါၿပီ။ ဘာျဖစ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က တိရစ္ၦာန္နဲ႔ ႏိႈင္းရသလဲဆိုရင္ ႏုိင္ရာ(အားႀကီးသူ) စားေနတဲ့ ေခတ္ ထဲမွာပဲ ဒီကေန႔ရွိေနေသး လုိ႔႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ေပၚတာဆြဲတာ၊ ၿခံ ေျမေတြ အသိမ္းခံရတာ၊ အ,ဓမၼ လုပ္အား ေပးခိုင္းခံရတာ၊ မ၀ေရစာ စားေနရတာ၊ အုပ္စုဖြဲဲ႕ (ဌာနတြင္း) အႏုိင္က်င့္ခံရာေတြနဲ႔ တကယ့္ကိုပဲႀကံဳ ေတြလာခဲ့ ရသူပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ မ်ားစြာဆိုးတဲ့လူေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲဆုိတာလည္း အေသအခ်ာ ပါပဲ။

သတိရေနပါေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္က သင္လာခဲ့ရတဲ့ ႏွစ္တန္းဖတ္ စာထဲက ႏြားႀကီးပါ။ ေခ်ာင္းကမ္း ေဘးမွာ ႏြားႀကီးကို သူ႔သခင္က ဟုိဘက္ကူးၿပီး အိမ္ျပန္ဖို႔ ေျပာတာမရလို႔ လက္၀ါးနဲ႔႐ိုက္ ဖို႔ရည္ရြယ္ထား တဲ့ပံု ပါ။ ႏြားႀကီးက ေခ်ာင္း ကုိမကူးတဲ့အျပင္ သူ႔သခင္ကို ေစာင္းငဲ့ၿပီး ျပန္ၾကည့္ေနပါေသးတယ္။ ဒါ ရီးတီးရား တား လုပ္တဲ့သခင္ေၾကာင့္ ႏြားႀကီးဟာ ဆီးသီးစားၿပီး သခင္ရဲ႕အမိန္႔ကို မနာခံတာ လားလို႔ အခုေတြးေနမိပါ တယ္။ ဒါဆိုရင္ သခင္မွာလည္း အျပစ္ရွိပါတယ္။ ““လက္၀ါးက ႐ိုက္လို႔မနာပါ””။

ရြာသာယာထဲကို ငေတတို႔သားအဖ ႏွစ္ေယာက္ ေရာက္လာခဲ့တဲ့ႏွစ္ဟာ ေရႊ ရတုကို ၂ ႏွစ္စြန္းလာပါၿပီ။ ေရႊရ တုႏွစ္ကို အဂၤလိပ္ေတြက ““ဂ်ဴဗလီ Jubilee ”” လို႔ ေခၚသလုိ အစၥေရးေတြက““ယုဘိလ”” ႏွစ္ လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီႏွစ္ထဲကို ေရာက္လာရင္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ (ေႏွာင္ႀကိဳးမဲ့)ေပး ျခင္း၊ ပိုင္ရွင္ရွိပစ္ၥည္းကို ပိုင္ရွင္ထံျပန္ေပး ျခင္းဆိုတဲ့ ေကာင္းျမတ္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ ခ်က္ေတြကို လုပ္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီႏွစ္ငါးဆယ္ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတြက္ ေရႊစင္ျဖစ္တဲ့ ေရႊရတုအမွန္ျဖစ္သင့္ပါၿပီ။ ဒီေတာ့ဘာလုပ္ၾကမလဲ၊ အေျဖက ရွင္းပါ တယ္။ ငေတ သား စားထားတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ တို႔က ငေတကို သူ႔အေဖဆီ ျပန္ေပးရမွာ ျဖစ္သလို ဆီးသီးစားထားတဲ့ လူေတြကလည္း ဆီးသီးသည္ဆီ ဆီးသီးေတြျပန္ေပးရမွာပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗိုက္ထဲေရာက္ေနတဲ့ ငေတရဲ႕ခြင္(လုုပ္ရပ္)ေတြကို လူတိုင္းက သိေနၾကပါတယ္။ ဆက္ၿပီးခြင္ခ် (လိမ္) မေနပါနဲ႔ေတာ့။ ပင္ပန္းတဲ့လုပ္ရပ္ပါ။ ရွက္စရာပါပဲ။ နာလည္း နာစရာပါ။ ရွက္လည္း မရွက္၊ နာလည္း မနာျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ႏူေနလို႔ပါ။ ႏူတဲ့လူက ရွက္ေၾကာေရာ နာတတ္တဲ့အေၾကာပါ ျပတ္သြားၿပီေလ။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ တုိင္းျပည္မွာ ႏူနာေရာဂါ မရွိေတာ့ဘူးလုိ႔ တရား၀င္ေၾကညာထားၿပီးၿပီ။ သိပ္ေကာင္းတယ္။ ဒီ့ထက္ ပို ေကာင္းသြားေအာင္ ““ဆီးခါးရည္မဲ့ တိုင္းျပည္”” လုိ႔ေၾကာ္ျငာႏုိင္ေအာင္ ဒီကေန႔လုပ္ေဆာင္ၾကမယ္။

ေဇာ္ကုိကိုလတ္ဘုရင္
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန-www.facebook.com/myanmarherald


ဆီးခါးရည္ - ေဇာ္ကုိကိုလတ္ဘုရင္ ဆီးခါးရည္ -  ေဇာ္ကုိကိုလတ္ဘုရင္ Reviewed by သစ္ထူးလြင္ on 11:23 Rating: 5
Powered by Blogger.