ဦးဝင္းတင္ (သို႔မဟုတ္) ျပည္သူတို႔ရဲ႕ စကားျပန္


သူ႔အား ခင္မင္ေလးစားသူ အားလံုးက အျမန္ျပန္၍ က်န္းမာပါ ေစေၾကာင္း ဝိုင္းဝန္း ဆုေတာင္းေပး ေနသည့္ၾကားမွပင္ သတင္းစာ ဆရာႀကီး ဦးဝင္းတင္သည္ ဧၿပီ ၂၁ နံနက္ ၆ နာရီ မိနစ္ ၃၀ က ကြယ္လြန္သြားသည္။ ဆရာသည္သူ၏ အႏုိင္မခံ အ႐ံႈးမေပးေသာ မာေက်ာသည့္ စိတ္ဓာတ္ခိုင္က်ည္မႈကို ေသမင္းႏွင့္ ေဆး႐ုံခုတင္ေပၚတြင္ စစ္ခင္း ေနရသည့္ ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္ထိ ျပသခဲ့သူလည္း ျဖစ္သည္။

အသက္ (၈၅)ႏွစ္အရြယ္ရွိ သတင္းစာဆရာ တစ္ဦးသာမက ထင္ရွားသည့္အတိုက္အခံႏိုင္ငံ ေရးသမားတစ္ဦးလည္း ျဖစ္သူ ဆရာဦးဝင္းတင္သည္ စစ္အာ ဏာရွင္မ်ား၏ နာမည္ေက်ာ္ အက်ဥ္းသားတစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္။ အစိုးရ၏အျပဳအမူမ်ားကို သာမက မိခင္ပါတီျဖစ္ေသာ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ မူဝါဒမ်ားအေပၚ ျပတ္ျပတ္သားသားေဝဖန္တတ္မႈမ်ားေၾကာင့္လည္း ထင္ရွားသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕က သူ႔အား သေဘာထားတင္းမာသူဟုသတ္ မွတ္ၾကသည္။ ဆရာဦးဝင္းတင္ ကမူ သူသည္ ဘယ္တုန္းကမွ ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ဦးဟူ၍ မခံ ယူခဲ့၊ အၿမဲတမ္းသတင္းစာဆရာ အျဖစ္သာ ခံယူသည္ဟု ေျပာဖူး သည္။ အမွန္တရားကို ဘက္ မလိုက္ဘဲ လူထုဘက္မွရပ္တည္ ခ်င္သည့္ သတင္းစာသမားတစ္ ဦးအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးေလာကႏွင့္ အၿမဲတေစ အထာမက်တတ္သည္မွာ သဘာဝျဖစ္ပါသည္။

ဆရာဦးဝင္းတင္သည္ သတင္းစာဆရာတစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ သတင္းစာဆရာထဲတြင္မွ စာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာကို တို႔ထိေပြ႕ဖက္လိုသည့္ သတင္းစာဆရာျဖစ္သည္။ ထုိအခ်က္ကိုထင္ရွားလိုလွ်င္ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္က အေနာက္ဥေရာပသို႔ အကခရီးလွည့္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကဇာတ္အဖြဲ႕ႏွင့္ လိုက္ပါသြားၿပီး အဆိုပါဇာတ္အဖြဲ႕အေၾကာင္းကို ‘ေျခမွာ စကားလက္ဖ်ားကဗ်ာ မ်က္ႏွာဇာတ္လမ္း’ အမည္ျဖင့္ လွပေသသပ္စြာေရးျပခဲ့သည့္ လက္ရာမ်ားကို ျပန္ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ သတင္းစာဆရာတစ္ဦးက ျမန္မာ့အႏုသုခုမသဘင္ အေၾကာင္းကို ႐ိုးရွင္းသည့္ သတင္းစာစကားေျပျဖင့္ စာဖတ္ပရိသတ္ထံ ျပန္လည္ေဖာက္သည္ခ်ခဲ့သည္ကိုေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။

ထုိကဲ့သို႔ သုခုမသဘင္ဆိုင္ ရာေဆာင္းပါးမ်ားတင္မက ‘ေပၚ သစ္’ ကေလာင္အမည္ျဖင့္ ပန္းခ်ီ ေဝဖန္ေရးႏွင့္ ပန္းခ်ီဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးမ်ားစြာကိုလည္း ေရးခဲ့ ေသးသည္။ ေနာင္အခါ ‘အလွ ရွာေတာ္ပံု’အမည္ျဖင့္ စာအုပ္ ထုတ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ သတင္းစာ ဆရာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဦးခ်စ္ေမာင္ ၏အႀကိဳက္ဆံုးစာအုပ္ဟု လူသိ မ်ားၿပီး ေရွးေဟာင္းစကားေျပ အသံုးအႏႈန္းမ်ားျဖင့္ ေဖာေဖာ သီသီေရးထားသည့္အတြက္ မူရင္းဖတ္ရသည္မွာ ခက္ခက္ခဲခဲ ရွိလွသည္ဟု နာမည္ေက်ာ္ေသာ ကြိ (Queed) ကဲ့သို႔ေသာဝတၳဳ၊ စာေရးဆရာ ေအေဂ်က႐ုိနင္၏ ဥတၱရအလင္း (Northern Light) လို သတင္းစာေလာကေနာက္ခံ ထားေသာ ဝတၳဳမ်ဳိးေတြကိုလည္း ဆရာဘာသာျပန္ခဲ့သည္။

ၿပီးေတာ့ မႏၲေလး ဟံသာဝတီသတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေနစဥ္  ‘စေနစာေပဝိုင္း’ အမည္ျဖင့္ စာေပ၊ အႏုပညာႏွင့္ သမိုင္းဆိုင္ရာစာတမ္းဖတ္ပြဲေတြကိုဦးစီးၿပီး အပတ္စဥ္လုပ္ခဲ့ေသးသည္။ စေနစာေပဝိုင္းမွထြက္ေပၚ လာသည့္ ေျပာင္ေျမာက္ေသာ စာတမ္းမ်ားေၾကာင့္ ဟံသာဝတီ သတင္းစာကို စစ္အာဏာရွင္ အသိုင္းအဝိုင္းက ပိတ္ခဲ့ရသည္ အထိျဖစ္ခဲ့သည္။ ‘ခင္ဗ်ားတို႔ ျမန္မာ့သတင္းစာေပၚထြက္လာ သည္ကို ဝမ္းေျမာက္ၾကပါသည္’ ဟူေသာေရးသားခ်က္ကို ေတြ႕ရွိ ရမွ ‘ျပည္သူတို႔၏ စကားျပန္’ အသံုးအႏႈန္းကို စတင္တီထြင္ လိုက္ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။

သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္မ်ား တစ္စစ ပိတ္သိမ္းခံေနရသည့္ ျမန္မာဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကာလမ်ားအတြင္း ဆရာဦးဝင္းတင္၏ ဟံသာဝတီ ေခါင္းႀကီးတစ္ပုဒ္က ‘သတင္းစာ ဆိုတာဘာလဲ’ဟူ၍ ေမးခြန္းထုတ္ ခဲ့ဖူးသည္။ အစိုးရက သူထည့္ေစ ခ်င္သည္ကိုသာ ထည့္ခိုင္းၿပီး ျပည္သူတို႔၏သတင္းသိပိုင္ခြင့္ကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ကန္႔သတ္ေနသည့္ အခ်ိန္ႏွင့္တိုက္ဆိုင္ၿပီး ထြက္ေပၚ လာေသာအဆိုပါေခါင္းႀကီးသည္ အာဏာပိုင္မ်ား၏ အ႐ိႈက္ကို ထုိးႏွက္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ‘သတင္းစာဆိုတာဘာလဲ’ ေခါင္း စဥ္ေအာက္တြင္ ဆရာဦးဝင္းတင္ ၏ ေမးခြန္းသံုးခုကိုၾကည့္ပါဦး။

၁။ ဝါဒျဖန္႔စာရြက္လား၊ ‘မွန္ပါ့ဘုရား’သံေတာ္ဦးတင္လႊာ လား၊ ‘ေဗာင္းေတာ္ညိတ္ စိတ္ ေတာ္သိ’ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕စာတမ္း လား၊ ‘အားလံုးေကာင္းပါသည္ ခင္ဗ်ား’အစီရင္ခံစာလား၊ ခိုင္းရာ ေရး၊ ေပးရာထုတ္ျပန္သည့္ ျပန္ ၾကားေရးစာစဥ္လား၊ လက္ညႇိဳး ၫႊန္ရာေရျဖစ္ခ်င္သူတို႔၏ ေဖာင္ ေတာ္စီးလက္မွတ္လား။

၂။ အာဏာႏွင့္ေငြကို ေရလုိ သံုးကာ ကိုယ္က်ဳိးရွာလိုသူ၊ ႏိုင္ငံ ေရးသမား၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ဝါဒေရးေဖာက္ျပန္သူ၊ အာဏာ ႏွင့္အခြင့္အေရးအလြဲသံုးသူတို႔၏ အသိပ်က္မႈ၊ အက်င့္ပ်က္မႈ၊ တာဝန္ပ်က္မႈ၊ စည္းကမ္းပ်က္မႈ၊ ယံုၾကည္ခ်က္၊ ခံယူခ်က္၊ ရပ္ တည္ခ်က္ပ်က္မႈမ်ားကို ဖုံးကြယ္ ေပးသည့္ စကၠဴကန္႔လန္႔ကာ လား။

၃။ အမွန္တရား၊ အရွိတရား၊ အျဖစ္တရားမ်ားကို ပိတ္ဟဲ့၊ ဆို႔ဟဲ့၊ တားဟဲ့၊ ဆီးဟဲ့၊ လွ်ဳိ႕ဟဲ့၊ ဝွက္ဟဲ့ႏွင့္သတင္း ေထာက္က တေကာက္ေကာက္ လိုက္ျခင္း၊ သတင္းစာက တစာ စာေရးျခင္းကို မခံမရပ္ႏုိင္ျဖစ္ကာ ျပည္သူတို႔၏ နား၊ မ်က္စိပိတ္ျခင္း၊ အႀကံတံုး ဉာဏ္တံုး နလပိန္းတံုးမ်ားျဖစ္ေအာင္ျပဳလုပ္ရာ၌ အသံုးျပဳသည့္စကၠဴမ်က္ႏွာဖံုး လား။

လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ခန္႔က ဆရာဦးဝင္းတင္တို႔ေမးခဲ့ ေသာ အဆိုပါေမးခြန္းသံုးခြန္း သည္ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးေဖာ္ ေဆာင္ေနသည့္ ကာလအတြင္း အစိုးရက သတင္းေထာက္မ်ားကို ဖမ္းဆီးျခင္း၊ အေရးယူျခင္း၊ ေထာင္ခ်ျခင္းအျပင္ သတင္းစာ သမားတို႔၏ လြတ္လပ္ေသာ သတင္းရယူပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ျပည္သူတို႔ ၏သိပိုင္ခြင့္မ်ားအား ကန္႔သတ္ ရန္ ႀကိဳးစားမႈမ်ား ရွိေနသည့္ လက္ရွိအခ်ိန္မွာလည္း ျမန္မာ သတင္းေလာကအတြက္ လိုအပ္ ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။

အၿမဲတမ္းသတင္းစာသမား အျဖစ္ မိမိကိုယ္သတ္မွတ္ထား သည့္အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးသမား ဆရာဦးဝင္းတင္ကမူ ဒီမိုကေရစီေရးလမ္းခုလတ္တြင္ ကြယ္လြန္သြားပါၿပီ။ ဆရာ ဦးဝင္းတင္ႏွင့္ပတ္သက္၍၎၏ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးသူမ်ားက ဆရာ၏အယူအဆႏွင့္ အေတြးအျမင္မ်ားကိုပို၍ ေျပာႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ဆရာ၏ ေနာက္ဆံုးခရီးတြင္ေလးစားသူတို႔က ဆရာ၏ သတင္းစာ သမား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဂုဏ္ပုဒ္ဝိေသသမ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ခ်ီးက်ဴးၾကမွာျဖစ္ သည္။

 ဆရာ့မွာ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြ ကလည္းမ်ားလွသည္။ စာေပဗိ မာန္၏ အယ္ဒီတာ။ ေၾကးမံု သတင္းစာအယ္ဒီတာ၊ ဟံသာ ဝတီသတင္းစာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္။ ‘ကြိ’ဝတၳဳဘာသာျပန္သူစာေရး ဆရာ၊ ပန္းခ်ီေဝဖန္ေရးသမား၊ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ တည္ေထာင္ရာတြင္ပါခဲ့သူ၊ စစ္ အစိုးရ၏ ႏွစ္ရွည္အက်ဥ္းသား၊ ျပတ္သားသည့္ႏိုင္ငံေရးရပ္တည္ ခ်က္ရွိသူ အတိုက္အခံ စသျဖင့္ အားလံုးက ဆရာ့ဂုဏ္ပုဒ္ေတြျဖစ္ သည္။ ဒီေနရာတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ က ဆရာ့ကို ‘ျပည္သူတို႔၏စကား ျပန္ႀကီး’အျဖစ္ ထပ္ျဖည့္ခ်င္ေသး သည္။ ဆရာသည္ ျပည္သူတို႔၏ သိပိုင္ခြင့္ကိုအလိုရွိသူ၊ အားေပး သူ၊ ေနာက္ပိုင္းမ်ဳိးဆက္မ်ား အၾကား အေလးအနက္ျပဳစရာ ျဖစ္ရသည့္ အထက္ပါစာေပလက္ ရာႏွင့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားေၾကာင့္ ဆရာ့ကို သူ႔မိတ္ေဆြေတြက သတင္းစာဆရာထက္ စာေရး ဆရာ ပို၍ျဖစ္ေစခ်င္ပံုရသည္။ ‘ကြိ’စာအုပ္ဘာသာျပန္ထြက္စဥ္ ကဆိုလွ်င္ ဆရာျမသန္းတင့္က ‘စာေရးဆရာမျဖစ္ဘဲ သတင္းစာ ဆရာျဖစ္သြားေသာ ကိုဝင္းတင္ သည္ ယခုစာေရးဆရာျဖစ္ရန္ ေျခတစ္လွမ္း   လွမ္းၿပီဟု ကြၽန္ေတာ္ဆုိခ်င္ပါသည္’ဟု အားတက္သေရာေရးဖူးသည္။

ဆရာဦးဝင္းတင္၏ ေနာက္ ထပ္မိတ္ေဆြတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဆရာဒဂုန္တာရာကလည္း ‘သူ႔ကို (ဦးဝင္းတင္)ကား သတင္းစာ ဆရာမလုပ္ဘဲ စာေပအဖြဲအႏြဲ႕ ဘက္ကူးလွ်င္ ေအာင္ျမင္မည္ဟု ေတြးထင္မိသည္’ဟုပင္ ေရးခဲ့ သည္။ ထုိ႔ျပင္ သူေတြ႕ရွိခဲ့သည့္ ၁၉၅၀ ေက်ာ္ႏွစ္မ်ားက ဆရာ ဦးဝင္းတင္၏႐ုပ္ပံုလႊာကိုလည္း ဆရာဒဂုန္တာရာက အခုလို ဆက္ေရးျပေသးသည္။

‘‘...သူကား သတင္းစာဆရာ ဘဝကုိ ဧကမူစိတ္ျဖင့္ လုပ္ေန သူ။ သူေနေသာနိေျဂာဓလမ္း၊ တာေမြအဝိုင္းအနီး၊ ဘားလမ္းရွိ အိမ္မ်ားသို႔ ေရာက္သြားတတ္ သည္။ စာအုပ္ပံုၾကားထဲ၌ အိပ္ ကာ ႀကံဳရာစား၍ သတင္းစာ၌ သူ႔ဘဝျမႇဳပ္ႏွံထားသူ။ တစ္ညလံုး အယ္ဒီတာစားပြဲ၌ထုိင္ကာ လင္း အားႀကီးမွအိမ္ျပန္အိပ္သူ။ အိပ္ ရာမွႏိုးလွ်င္ ၿပိဳလဲေနေသာ စာအုပ္ပံုမ်ားကုိ ဖုန္ခါကာ ယိုင္ေန ေသာ ေရာမ အခ်စ္နတ္သမီး ကိုယ္လံုးတီး႐ုပ္တုကို တန္းေပၚ ျပန္တင္ၿပီး ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္ဖတ္ လ်က္တန္းလန္းက ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ ဖတ္ၿပီး ထမင္းပင္မစားအားဘဲ ပန္းခ်ီျပပြဲသြားသူ’’

စာေပႏွင့္အႏုပညာကို ေထြး ေပြ႕သူ သတင္းစာဆရာအျဖစ္ သူ႔ကိုမိတ္ေဆြမ်ားက ပံုေဖာ္ၾက ေသာ္လည္း ဆရာ ဦးဝင္းတင္ သည္ အၿမဲတမ္းသတင္းစာဆရာ တစ္ဦးအေနျဖင့္ ေနထုိင္ခဲ့သည္။ေနာက္ဆံုးႏိုင္ငံေရးလိႈင္းလံုးမ်ား ၾကားထဲတြင္ အေရးေတာ္ပံုတပ္ သားတစ္ဦးအျဖစ္ ေခတ္ဝန္ကို ထမ္းရသည့္ ကာလမ်ားမွာပင္ ဆရာသည္ သတင္းစာ ဆရာ တစ္ဦးအျဖစ္ ေတြးခဲ့သည္။ ေရးခဲ့ သည္။ ေျပာခဲ့သည္။ ဆရာသည္ သတင္းစာစိတ္ဓာတ္ထက္သန္ ျပင္းျပသူျဖစ္သည္။ ရွည္လ်ား သည့္အက်ဥ္းေထာင္ေန႔ရက္မ်ား ကို ျဖတ္သန္းေနရစဥ္ကလည္း ေထာင္တြင္းသတင္းစာေတြ မရ မကထုတ္ေဝခဲ့သည္ကို ဆရာႏွင့္ ေထာင္တြင္း အတူေနခဲ့ဖူးသူ ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားအားလံုး သိၾက ပါသည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္က သတင္းစာ အလုပ္မွာသာ ဘဝနဲ႔ကေလာင္ကုိ ႏွစ္ျမႇဳပ္လုပ္ကိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သတင္းစာလုပ္ငန္းနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး စာတို၊ စာရွည္ေတြေရးခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ စာေရးဆရာျဖစ္မလာပါ ဘူး’’ ဟု ဆရာက စာအုပ္အမွာစာ တစ္ခုတြင္ ေရးခဲ့သည္။ ထုိသို႔ သတင္းစာဆရာတစ္ဦးအျဖစ္ႏွင့္ သာ မိမိကိုယ္မိမိ သတ္မွတ္ေန ထုိင္ခဲ့သူ ဆရာ ဦးဝင္းတင္၏ သတင္းစာႏွင့္  ပတ္သက္ေသာ ေနာက္ထပ္ ေကာင္းမႈတစ္ခုမွာ ‘ျပည္သူတို႔၏ စကားျပန္’ ကဲ့သို႔ ေသာ သတင္းစာ ပညာဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ဳိးမ်ားကို တည္းျဖတ္စီ စဥ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

  သတင္းစာပညာႏွင့္ ဆုိင္ ေသာ အေတြ႕အႀကံဳ၊ သမိုင္း အခ်က္အလက္စာတမ္းမ်ားကို စုစည္းထုတ္ၿပီး ၁၉၇၄ ခုႏွစ္တြင္ ထုတ္ေဝေသာ အဆိုပါစာအုပ္ သည္ သတင္းစာသမားမ်ား မ်ဳိး ဆက္မ်ားအတြက္ တန္ဖိုးထား စရာ အေမြအႏွစ္တစ္ခု ျဖစ္ပါ သည္။

 ထုိစာအုပ္တြင္ ဆရာက စာနယ္ဇင္းမ်ားကို ‘ျပည္သူတို႔၏ စကားျပန္’ဟု တင္စားခဲ့သည္။ သူ႔အေနျဖင့္ ၎အသံုးအႏႈန္းကို အလြန္ႏွစ္သက္သည္ဟုလည္း မၾကာခဏေျပာဖူးသည္။

၁၈၇၁ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္ ၃၀ ရက္က ထုတ္ေဝသည့္ ‘ျမန္မာ သတင္း’ သတင္းစာတြင္ မႏၲေလး ၿမိဳ႕မွ ေရႊဗဟိုဆိုသူ၏ ‘တိုင္းသူ ျပည္သားမ်ားက အစိုးရမင္းမ်ား ကိုသတင္းစာထဲကေန၍ စကား ေျပာစရာမရွိၿပီဟုေျပာဆိုေနၾက သည့္အတြင္း လုပ္ကိုင္သူ အၿမဲ တမ္းသတင္းစာဆရာတစ္ဦး မဟုတ္ပါလား။’ ဆရာက သတင္း စာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဆႏၵကို ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းတစ္ခုတြင္ ယခုလုိထုတ္ေျပာခဲ့ဖူးသည္။

‘‘သတင္းစာရဲ႕ထိေရာက္မႈ၊ စူးရွမႈစြမ္းအားေတြကို ျပန္စဥ္းစား တဲ့အခါ သတင္းစာထုတ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵရွိတုန္းပဲ။ ထုတ္ရင္အက်ဳိးရွိ ႏိုင္တယ္ဆိုတာယံုတုန္းပဲ။ ျပည္ သူဘက္က ရပ္တဲ့သတင္းစာ၊ အမွန္တရားဘက္က ရပ္တဲ့သတင္းစာ၊ အမွားေတြကို တိုက္ဖ်က္တဲ့သတင္းစာ၊ ေခတ္ေျပာင္း၊ စနစ္ေျပာင္း၊ လူေျပာင္း၊ မူေျပာင္းဆိုတဲ့ အေျပာင္းအလဲေတြကုိ ေတာင္း ဆို၊ ဦးေဆာင္တဲ့သတင္းစာမ်ဳိး ရွိေကာင္းတယ္လို႔ယူဆတယ္’’။

၀င္းေဇာ္လတ္
7Day News Journal အတဲြ (၁၃)၊ အမွတ္(၇)


ဦးဝင္းတင္ (သို႔မဟုတ္) ျပည္သူတို႔ရဲ႕ စကားျပန္ ဦးဝင္းတင္ (သို႔မဟုတ္) ျပည္သူတို႔ရဲ႕ စကားျပန္ Reviewed by သစ္ထူးလြင္ on 17:29 Rating: 5
Powered by Blogger.