စည္ေလဦးမည္ အို ေတာင္ၿပဳံး


မတၱရာၿမိဳ႕နယ္၊ ေတာင္ၿပဳံးေက်း႐ြာရွိ ဆုေတာင္းျပည့္၊ ဆုေတာင္းရဘုရားပြဲႏွင့္ ေတာင္ၿပဳံးမင္းႏွစ္ပါးပြဲေတာ္ကို ဝါေခါင္ လဆန္း တစ္ရက္ေန႔မွ ဝါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ (၁)ရက္ေန႔အထိ အစဥ္အလာမပ်က္ က်င္းပတယ္။ ေတာင္ၿပဳံးပြဲေတာ္ကို အထက္ျမန္မာႏိုင္ငံအလယ္ပိုင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕အနီးမွာ က်င္းပတဲ့ ပြဲေတာ္ျဖစ္ေပမယ့္ ပြဲေတာ္ကို အမ်ားဆုံး လာေရာက္ၾကသူေတြဟာ ေအာက္ျမန္မာျပည္ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚေဒသက ျဖစ္ၾကတယ္။

ေတာင္ၿပဳံးပြဲေတာ္ကို ေတာင္ၿပဳံး႐ြာ ဆုေတာင္းျပည့္၊ ဆုေတာင္းရဘုရားပြဲထက္ ေတာင္ၿပဳံး မင္းႏွစ္ပါးပြဲေတာ္အျဖစ္ လူသိမ်ားၾကသည္။ ဝါေခါင္လျပည့္ေန႔မွာ ဆုေတာင္းျပည့္၊ ဆုေတာင္းရဘုရား ဆြမ္းေတာ္ႀကီးေလာင္းလႉပြဲႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းဆန္စိမ္းႏွင့္ လႉဖြယ္ပစၥည္းမ်ား လႉဒါန္းပြဲထက္ မင္းႏွစ္ပါးႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ ကန္ေတာ့ခံပြဲ၊ စံနန္းေတာ္ မဂၤလာေရစင္ေဆးပြဲ၊ ညီလာခံသဘင္၊ ခ်ိဳးေရေတာ္သုံးပြဲ၊ ယုန္ႀကိဳပြဲႏွင့္ ထိန္ခုတ္ပြဲစတဲ့ ႐ိုးရာနတ္ပြဲေတာ္ အစဥ္အလာေတြကို ပိုမိုလူသိမ်ားၾကတယ္။

ေတာင္ၿပဳံးပြဲေတာ္ကို ဝါေခါင္လဆန္း (၁)ရက္ကတည္းက စက်င္းပတယ္ဆိုေပမယ့္ စံနန္းေတာ္မဂၤလာ ေရစင္ေဆး အခမ္းအနားက်င္းပတဲ့ ဝါေခါင္လဆန္း (၅)ရက္ေန႔မွစၿပီး စည္တာပါ။ ဝါေခါင္လဆန္း ၁၀ ရက္ေန႔မွာ နန္းႀကီးေပၚ ညီလာခံ က်င္းပေတာ့လည္း အစဥ္အလာအတိုင္း အခမ္းအနား အေဆာင္အေယာင္ေတြ အသုံးအႏႈန္း အမူအရာေတြ နတ္သီခ်င္း၊ နတ္ဆိုင္းသံေတြေၾကာင့္ စိတ္ဝင္စားၾကပါတယ္။ အဲဒီေန႔ ညပိုင္းကစၿပီး နန္းႀကီးေပၚမွာ နန္းအုပ္မင္းကအစ ဝါစဥ္အလိုက္ နတ္ေခ်ာ့ေလ့ ရွိၾကတယ္။ ညီလာခံက ညေန သုံးနာရီ ေလာက္မွာ အစျပဳက်င္းပတယ္။ ေတာင္ၿပဳံးနန္းထိန္းႀကီး၊ နတ္အုပ္မင္း၊ အမတ္ခ်ဳပ္ႀကီး၊ သိုးေဆာင္းမိဖုရား၊ ေဗာင္းေစာင္း အမတ္ႀကီးေတြက သူတို႔သက္ဆိုင္ရာ အေဆာင္အေယာင္ေတြ ဝတ္ဆင္ၿပီးေနာက္က ေ႐ႊတိုက္စာရင္းဝင္ နတ္ကေတာ္ေတြ ပြဲေတာ္လာ ပရိသတ္ေတြနဲ႔ တခမ္းတနား က်င္းပပါတယ္။ ေတာင္ၿပဳံးပြဲေတာ္က ညီလာခံသဘင္ကို ႏိုင္ငံျခားသားေတြလည္း စိတ္ဝင္တစား မွတ္တမ္းတင္ၾကတယ္။ ယုံၾကည္မႈအရေရာ ႐ိုးရာ အစဥ္အလာအရေရာ ျပည္တြင္းဧည့္သည္ေတြ အမ်ားဆုံး စိတ္ဝင္စားတာကေတာ့ ဝါေခါင္လဆန္း (၁၁)ရက္ေန႔မွာ က်င္းပတဲ့ ခ်ိဳးေရေတာ္သုံး အခမ္းအနား ျဖစ္တယ္။

ေတာင္ၿပဳံးပြဲေတာ္ႀကီးက ပုဂံေခတ္ကတည္းက က်င္းပခဲ့တာပါ။ အေနာ္ရထာမင္းေစာ တည္ခဲ့တဲ့ ဆုေတာင္းျပည့္၊ ဆုေတာင္းရ ဘုရားပြဲကေတာ့ အဓိကေပါ့။ ဘယ္လိုပဲ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ထြန္းကားတယ္ဆိုေစဦးေတာ့ နတ္ကိုးကြယ္မႈနဲ႔ ယုံၾကည္မႈက အားေကာင္းေနဆဲပါ။ တစ္ဖက္က ၾကည့္ရင္ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ တစ္ရပ္အေနႏွင့္ ရွိေနတာကိုေတာ့ လက္ခံၾကရမွာေပါ့။

ေတာင္ၿပဳံးပြဲႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ကိုလိုနီေခတ္ အမ်ိဳးသားလြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲကာလမွာေရာ လြတ္လပ္ၿပီးေနာက္ တစ္ပါတီ စီမံကိန္း စီးပြားေရးစနစ္ေအာက္မွာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တိုက္ခတ္မႈေတြ အနည္းနဲ႔အမ်ား ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ ထိန္းသိမ္းခဲ့ၾကလို႔ ႀကံ႕ႀကံ႕ခံႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ပြဲေတာ္ရဲ႕ မူလအႏွစ္သာရက ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာပါ။ ဒီအေပၚမွာ ကိုးကြယ္မႈ လြန္ကဲလြန္းျခင္း၊ အေပ်ာ္အပါးဘက္ အားသာလြန္းျခင္း၊ စီးပြားေရးသေဘာ သက္ေရာက္လြန္းျခင္းတို႔က ပြဲေတာ္ရဲ႕ မူလအႏွစ္သာရေတြနဲ႔ ဘာမွမဆိုင္ပါဘူး။

ပါဝင္ပတ္သက္သူေတြ လာေရာက္ၾကသူေတြရဲ႕ အစြန္းေရာက္ျခင္း၊ ပြဲေတာ္ကို ခုတုံးလုပ္ျခင္း ကိစၥေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္တိုင္းမွာ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာမပ်က္ လက္ဆင့္ကမ္း အေမြဆက္ခံၿပီး က်င္းပႏိုင္ဖို႔ ကိစၥကလည္း ပြဲေတာ္နဲ႔ တိုက္႐ိုက္ပါဝင္ပတ္သက္ေနသူတိုင္းမွာ တာဝန္ရွိပါတယ္။ အညာေဒသရဲ႕ ေက်းလက္ဆန္တဲ့ေနရာမွာ က်င္းပတဲ့ ေတာင္ၿပဳံးပြဲေတာ္မွာ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က ကုန္စည္ေတြ ေရာင္းဝယ္ ေဖာက္ကားၾကတာေၾကာင့္ ေဒသထြက္ကုန္ႏွင့္ ေဒသထြက္ အစားအေသာက္ေတြကိုလည္း ယခုထက္တိုင္ မေပ်ာက္မကြယ္ ေရာင္းခ်ၾကတာကိုလည္း ေတြ႕ရွိရတယ္။ အထူးသျဖင့္အညာထြက္ ထန္းလ်က္ႏွင့္ ဆန္မႈန္႔တို႔ကို အဓိကထားျပဳလုပ္တဲ့ ကေရကရာ၊ အႏုဆုပ္၊ မုန္႔ကၽြဲသည္း၊ မုန္႔ေခါင္းအုံး စတဲ့မုန္ေတြကိုလည္း ပြဲေတာ္ေဈးဆိုင္ခန္းေတြမွာ ေရာင္းခ်ေနဆဲျဖစ္တာကို ေတြ႕ရွိရတယ္။ နတ္ပြဲဆိုေတာ့လည္း အုန္းသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီး ကန္ေတာ့ပြဲေတြ အမ်ားႀကီး ေရာင္းရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေအာင္သေျပပန္းေတြနဲ႔ အျခားနတ္ဆက္တဲ့ ပန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးလည္း မႏိုင္ေအာင္ ေရာင္းရတယ္။

ေနာက္ထပ္ေရာင္း ရတာေတြက ဝတ္လဲေတာ္၊ ပုဝါ၊ ေဗာင္းေတာ္ စတဲ့ နတ္ဆက္ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ပြဲေတာ္အထိမ္းအမွတ္ ဆြဲႀကိဳးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ပြဲေတြမွာ ပရိသတ္ေတြနဲ႔ ဘယ္လိုပဲ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုး စည္ကားေနပါေစ ခ်ိဳးေရေတာ္သုံးတဲ့ေန႔ နန္းႀကီးေပၚက ဆိုင္းသံ၊ ဗုံသံ ၾကားၿပီးမွ အျခားေပ်ာ္ပြဲ႐ႊင္ပြဲေတြ စတင္ၾကရတဲ့ အစဥ္အလာရွိတယ္။
ဒါက ထူးျခားမႈတစ္ခုပါ။ ႐ိုးရာအစဥ္အလာႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ပြဲ၊ ေက်းလက္မွာ က်င္းပတဲ့ပြဲမို႔ ျမန္မာႀကိဳက္ပြဲလမ္း အစီအစဥ္ေတြပဲ ႏွစ္စဥ္ပါဝင္ကျပခဲ့ၾကတာပါ။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာဇာတ္ပြဲႀကီးေတြပဲ။ ေတာင္ၿပဳံးပြဲမွာ ကျပၿပီးေအာင္ျမင္ရင္ ဒီဇာတ္ပြဲက တစ္ႏွစ္လုံး မနားရေအာင္ ကျပၾကရတယ္လို႔ ယုံၾကည္မႈ ရွိၾကပါတယ္။ ေရွးကတည္းက ပြဲလမ္းသဘင္ေတြကို ထူးထူးျခားျခား အေျပာင္းအလဲမရွိဘဲ က်င္းပႏိုင္ခဲ့သလို ဒီဘက္ ဆယ္စုႏွစ္ပိုင္းေတြမွာ အေရးတႀကီးလိုအပ္ခ်က္အရ NGO အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ HIV, AIDS နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ပညာေပးကပြဲေတြ၊ ျပပြဲေတြ ပါဝင္လာပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္းက စိတ္ဝင္စားမႈ အမ်ားဆုံးႏွင့္ လာေရာက္ၾကတာေၾကာင့္ ခရီးသြားဧည့္သည္ေတြ အဆင္ေျပေစဖို႔ ပြဲေတာ္ရက္အတြင္း ရန္ကုန္- မႏၲေလး အထူးရထားမ်ား ေျပးဆြဲေပးတဲ့ ႏွစ္ေတြလည္း ရွိခဲ့သလို မႏၲလးက ေတာင္ၿပဳံးခရီးစဥ္မွာလည္း လက္ရွိ ေန႔စဥ္ေျပးဆြဲေနတဲ့ မႏၲေလး- မတၱရာ ေခါက္ျပန္ရထားကို ပြဲေတာ္ရက္အတြင္းမွာ တြဲဆိုင္းေတြ တိုးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲၿပီး သူရဲေဈးဘူတာႏွင့္ ေတာင္ၿပဳံးဘူတာၾကားမွာလည္း ေခါက္ျပန္အထူးရထား ႏွစ္စဥ္ ေျပးဆြဲေပးပါတယ္။ ပြဲေတာ္ရက္ကာလအတြင္း မႏၲေလးက ေတာင္ၿပဳံးကို လိုင္းကားမ်ား အငွားကားမ်ားလည္း ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ဂိတ္ဖြင့္ ေျပးဆြဲၾကတယ္။

ေတာင္ၿပဳံးပြဲေတာ္ကို ဘယ္လိုအေၾကာင္းရွိေစ ယုံၾကည္ခ်က္နဲ႔ လာေရာက္သူမ်ားအဖို႔ အပ်က္မခံဘဲ မျဖစ္မေန လာေရာက္ၾကသူေတြထဲက ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚအရပ္က မပ်က္မကြက္လာေရာက္တဲ့ ေ႐ႊတိုက္စာရင္းဝင္ နတ္ကေတာ္တစ္ဦးက သီးႏွံမေကာင္းလို႔ အေရာင္းအဝယ္မေကာင္းလို႔ ဒီႏွစ္နတ္ပြဲက စည္မွာမဟုတ္ဘူးလို႔မ်ား အတြက္မမွားၾကေလနဲ႔ ဒီအဆင္မေျပမႈေတြ ဒီအက်ပ္အတည္းေတြ ကင္းလြတ္ေအာင္ ကိုယ္ယုံၾကည္တဲ့ ကိုးကြယ္မႈကို ပိုၿပီးအားထားၾကတာပါ။

ဒါေၾကာင့္ ဒီႏွစ္မွာလည္း မင္းႏွစ္ပါးကို အားကိုးၾကဖို႔၊ တိုင္တည္ၾကဖို႔၊ ဆုေတာင္းၾကဖို႔ ပရိသတ္က ပိုစည္မွာပါ။ အဆင္မေျပေလ နတ္ကို သတိရေလဆိုေတာ့ ကၽြန္မလည္းရွိတာေလး ေပါင္ႏွံၿပီး အရင္ႏွစ္ေတြလိုပဲ ဒီႏွစ္လည္း ေတာင္ၿပဳံးပြဲကို ေရာက္ေအာင္သြားဦးမွာပါဆိုတဲ့ အေျပာက ပြဲေတာ္အေျခအေနရဲ႕ ပကတိ အရွိပါပဲ။ ပြဲေတာ္အတြင္း သုံးဆယ့္ခုနစ္မင္း နတ္နန္း ၅၀ နီးပါးရွိၿပီး တဲကနားနတ္နန္း အခန္းငယ္ေလးမ်ားစြာ ယာယီတည္ေဆာက္ ေပးထားလို႔ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က လာေရာက္ၾကတဲ့ နတ္ကေတာ္ေပါင္းကလည္း ေထာင္ခ်ီ၍ ရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က နာမည္ေက်ာ္ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြႏွင့္အတူ အဆိုေတာ္ေတြ အႏုပညာရွင္ေတြလည္း ယုံၾကည္မႈနဲ႔ ႏွစ္စဥ္မပ်က္ လာေရာက္ၾကၿပီး တက္ပြဲ(နတ္ေခ်ာ့ပြဲ)ေတြကို ေငြသိန္းသန္းခ်ီ အကုန္ခံ က်င္းပၾကေလ့ရွိတယ္။

ဒီႏွစ္က ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၈၀ ခုႏွစ္က ‘စုံ’ ႏွစ္ျဖစ္လို႔ ကိုယ္ေတာ္ေလး (မင္းေလး)ႏွစ္ ျဖစ္သတဲ့။ မင္းေလးက ပိုၿပီးေပ်ာ္တတ္ေတာ့ သူ႕ႏွစ္ဆိုရင္ ပိုစည္သတဲ့။ ဒါဆို ေတာင္ေပၚေျမျပန္႔ ျမစ္ဝကၽြန္းေပမက်န္ ေရႀကီးေရလၽွံေဘး ႀကဳံေတြ႕ေနၾကရေပမယ့္ စည္ကားမႈက အရင္ႏွစ္ထက္ပိုမယ္လို႔ နတ္ကေတာ္ အသိုင္းအဝိုင္းက ယုံၾကည္ၾကတယ္။
လူေတြမွာလည္း အစစအရာ က်ပ္တည္း ခက္ခဲဆင္းရဲ ပင္ပန္းၾကေတာ့ နတ္ကိုပဲ တိုင္တည္ အားကိုး နားပူနားစာ လုပ္ၾကဦးမွာေသခ်ာတယ္ေလ….။

ယခုႏွစ္က်င္းပမည့္ ေတာင္ၿပဳံးပြဲေတာ္အခ်ိန္ဇယား

- ဝါေခါင္လဆန္း ၁၊၂၊၃၊၄ရက္ (ဩဂုတ္၁၂၊ ၁၃၊ ၁၄၊ ၁၅၊)

မင္းႏွစ္ပါးကန္ေတာ့ခံ

- ဝါေခါင္လဆန္း ၅ ရက္ (ဩဂုတ္ ၁၆)

စံနန္းေတာ္ မဂၤလာေရစင္ေဆးအခမ္းအနား

- ဝါေခါင္လဆန္း ၆၊ ၇၊ ၈၊ ၉ရက္ (ဩဂုတ္ ၁၇၊ ၁၈၊ ၁၉၊ ၂၀ ရက္) - မင္းႏွစ္ပါးကန္ေတာ့ခံ

- ဝါေခါင္လဆန္း ၁၀ ရက္ (ဩဂုတ္ ၂၁ ရက္)

ညီလာခံသဘင္

- ဝါေခါင္လဆန္း ၁၁ ရက္ (ဩဂုတ္ ၂၂ ရက္)

ခ်ိဳးေရေတာ္သုံးပြဲ

- ဝါေခါင္လဆန္း ၁၂ရက္ (ဩဂုတ္ ၂၃ရက္)

ေတာင္ၿပဳံးနယ္သားမ်ားႏွင့္ ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္မ်ား၏ျပပြဲႏွင့္ တစ္ဝက္ပြဲ၊

- ဝါေခါင္လဆန္း ၁၃ရက္ (ဩဂုတ္ ၂၄ ရက္)
ထပ္ပြဲ

- ဝါေခါင္လဆန္း ၁၄ရက္ (ဩဂုတ္ ၂၅ ရက္)

ယုန္ႀကိဳပြဲႏွင့္ ထိန္ခုတ္ပြဲ

- ဝါေခါင္လျပည့္ေန႔ (ဩဂုတ္ ၂၆ ရက္)

ဆုေတာင္းျပည့္၊ ဆုေတာင္းရဘုရား ဆြမ္းေတာ္ႀကီးေလာင္းလႉပြဲႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းဆန္စိမ္း၊ လႉဖြယ္ပစၥည္းမ်ားလႉဒါန္းပြဲ

- ဝါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ရက္ (ဩဂုတ္ ၂၇ ရက္)

နံနက္ ၃ နာရီတြင္ ေ႐ႊတိုက္စာရင္းဝင္ နတ္ကေတာ္မ်ား၏ ၆ ရက္တိုင္ တက္ပြဲေပးသည့္ အစီအစဥ္မ်ား ၿပီးဆုံး။ မင္းႏွစ္ပါး၏ ပုံေတာ္ေ႐ႊဘုံဆင္းအခမ္းအနား။

ဆူးငွက္
Myanmar Digital News
https://www.facebook.com/MyanmarDigitalNews
စည္ေလဦးမည္ အို ေတာင္ၿပဳံး စည္ေလဦးမည္ အို ေတာင္ၿပဳံး Reviewed by THITHTOOLWIN on 21:17 Rating: 5
Powered by Blogger.