ေခတ္သံုးေခတ္ျဖင္႔ ရန္ကုန္လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္

လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္ က်င္းပေနစဥ္ (ဆင္ဟြာ)
 ရန္ကုန္၊ ဧၿပီ ၁၃ ရက္ (ဆင္ဟြာ)

    ရန္ကုန္သႀကၤန္ စာတန္းထုိးထားသည္႔ အဝင္မုဒ္ဦး တြင္ ေရမႈန္ေရမႊား မ်ားက်လ်ရွိၿပီး နံနက္ခင္း ေနထြက္ စအခ်ိန္ တြင္ပင္လမ္းေလွ်ာက္၍ ေရပက္ခံသူမ်ား ျဖင္႔ အသက္ဝင္လ်က္ရွိသည္။

ေရဖလားမ်ား ကိုယ္စီျဖင္႔ ေရပက္သူမ်ား၊ စတုဒိသာ ေဝငွေနသူမ်ား ႏွင္႔ လမ္းေလွ်ာက္ ၍ ေရပက္ခံထြက္ သူမ်ားသည္ ၈း၃၀ နာရီ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပိုိမိုစည္ကားလာခဲ႔သည္။ ၎ျမင္ကြင္းမ်ားသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္က်င္းပသည္႔ လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္ပြဲ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး မဟာဗႏၶဳလ ပန္းၿခံလမ္းတြင္ မ႑ပ္မ်ား ထိုး၍ သႀကၤန္ပြဲေတာ္အား က်င္းပေနျခင္းျဖစ္သည္။

လားရႈိး music Band  မွ ေတးသံရွင္တစ္ဦးက “သီခ်င္းဆိုဖို႔လာရင္း လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္ကို ဝင္ျဖစ္တာပါ။ လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္က နန္းဆန္တယ္လို႔ျမင္တယ္။ အခုႏွစ္မွ ရန္ကုန္မွာ စတာ၊ တကယ္ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းတယ္။ ကၽြန္မစိတ္ထင္ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ေခတ္စကားနဲ႔ဆိုရင္ တကယ္နန္းဆန္တယ္ေပါ႔’’ ဟု ဆင္ဟြာကို ေျပာသည္။


ေျမာက္ဒဂုန္တြင္ ေနထုိင္သည္႔ မရည္မြန္သန္႔ က “ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္မ႑ပ္ဖြင္႔ပြဲလာရင္း လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္ကို ေလွ်ာက္ၾကည္႔တာပါ။အရင္က လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္မႀကံဳဖူးဘူး။ အခု က ပထမဆံုး အႀကိမ္ႀကံဳဖူးတာ ေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းတယ္။ သပ္ရပ္ၿပီး၊ စည္းကမ္းရွိတယ္။ ဖလားေလးေတြနဲ႔ေရွးရိုးရာအတုိင္းပက္တာ ေကာင္းတယ္။ လူလည္းထိခိုက္မႈမရွိဘူးေပါ႔။’’ ဟုဆုိသည္။

မဟာဗႏၶဳလ လမ္းေပၚရွိ လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္၏ ပံုစံသည္ ယခင္အုန္းလက္မ႑ပ္မ်ားျဖင္႔ ေရပက္ကစားၾကသည္႔ ဟန္ပန္အတုိင္း ယဥ္ေက်းစြာ ေရပက္ကစားလ်က္ရွိသည္။ ေရခြက္ျဖင္႔ ခြက္ေစာင္းခုတ္ ျခင္းအပါအဝင္ ေရပိုက္ႀကီး မ်ားျဖင္႔ ေရပက္ကစားၾကျခင္းအားမေတြ႔ရေပ။ နုိင္ငံျခားသားမ်ားလည္း လမ္းေလွ်ာက္ ၍ ေရပက္ခံေနသည္ ကိုေတြ႔ရသည္။

အဂၤလန္နိုင္ငံမွ ျမန္မာနိုင္ငံသို႔ အလည္ေရာက္ရွိလာသည္႔ မစၥတာဘရင္ဒန္က “လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္ အရမ္းခ်စ္စရာေကာင္းတယ္။ အရမ္းေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အရမ္းေပ်ာ္ပါတယ္’’ ဟု၎၏ အျမင္ ခံစားခ်က္ကို ေျပာျပသည္။

လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္က်င္းပရာတြင္ ေခတ္သံုးေခတ္ကို ကုိယ္စား ျပဳကာ ျမန္မာ့႐ိုးရာ နန္းတြင္း ေရွးေခတ္သႀကၤန္၊ ေက်းလက္သႀကၤန္၊ ေခတ္ေပၚသႀကၤန္တို႔ႏွင့္ က်င္းပလ်က္ရွိ ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ ႔ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္က်င္းပရာ အနီးပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုလံုးကို ၾကည္႔ျမင္လိုက္ပါက အတိတ္ကာလဆီက ျမန္မာတုိ႔ ၏ ရိုးရာသႀကၤန္ပံုရိပ္အေငြ႔အသက္မ်ားကို ခံစားေစရမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ မ႑ပ္အျပင္အဆင္မ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈအဆင္တန္ဆာမ်ား၊ သေျပခတ္ေရပက္သည္႔ ျမင္ကြင္းမ်ား မွာ ေခတ္သံုးေခတ္ ကိုယ္စားျပဳသည္႔ သႀကၤန္အျဖစ္ တိတိပပ ေဖာ္က်ဴးရာေရာက္ေနေၾကာင္း ၊ အထူးသျဖင္႔ သေျပခတ္ ႏွင္႔ ေရခြက္ကို အသံုးျပဳ၍ ေရကစားေနသည္႔ပံုရိပ္မ်ားမွာ ယခင္ေခတ္အခါက စိတ္ခံစားမႈ ႏွင္႔ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို ျပန္လည္အမွတ္ရမိေစေၾကာင္း ေရကစားသူတခ်ဳိ႕ကသံုးသပ္သည္။

လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္တြင္ စတုဒိသာ ေကာ္ဖီတိုက္ေနသည္႔ Mac ေကာ္ဖီမွ မားကက္တင္းမန္ေနဂ်ာ မခင္မ်ဳိးဆက္ က “ Mac ေကာ္ဖီ က စတုဒိသာ ေကာ္ဖီတစ္ေနကုန္တုိက္ျဖစ္တာပါ။ ၄ ရက္လံုး တုိက္မွာ။ သႀကၤန္က ျမန္မာအတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေလးပါ။ ငယ္ငယ္တုန္းက သႀကၤန္ကို ျပန္ေရာက္သြားသလိုပဲ။ ငယ္ငယ္ကလည္း ဒီလို ဖလားေလးေတြနဲ႔ ပက္ၾကေတာ႔ ငယ္ဘဝကို ျပန္ေရာက္သြားသလိုပဲ။ သႀကၤန္ကို ျပန္ေရာက္သြား သလိုပဲ။ ဖလားေလးေတြ နဲ႔ ကေလးေတြ ေရျပြတ္ေလးေတြ နဲ႔ ပက္ၾကတာပါ။ ေရပက္တဲ႔ အဖြဲ႔ေတြက စတုဒိသာ ေကၽြးပါတယ္။ ဒီေန႔ က ၇း၃၀ နာရီ မွာသႀကၤန္ဖြင္႔ၿပီးကတည္းက စၿပီး ေကာ္ဖီတုိက္ပါတယ္။ ေနာက္ရက္ေတြမွာေတာ႔ မနက္ ၉ နာရီ ကေန ၊ ညေန ၅ နာရီ အထိ စတုဒိသာ ေကာ္ဖီ တုိက္ျဖစ္မွာပါ’’ ဟုေျပာသည္။

ရန္ကုန္ လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက မဟာဗႏၶဳလပန္းၿခံေဘး၊ ကန္ေတာ္ႀကီး ေျမပေဒသာကြၽန္း ႏွင့္ဦးဥတၱမ ပန္းၿခံ (ယခင္ ကန္ေတာ္မင္ပန္းၿခံ) ၃ ေနရာတို႔၌ က်င္းပလ်က္ရွိသည္။

 အဆိုပါ လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္ က်င္းပမည့္ ေနရာမ်ားတြင္ စတုဒီသာ မ်ား ေကြၽးေမြး လ်က္ရွိသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္သႀကၤန္တြင္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေပၚ၌ ဗဟိုမ႑ပ္တစ္ခုတည္း ကိုသာ အဓိကထားၿပီး ေရကစားခြင့္ျပဳခဲ့ရာမွ ယခုႏွစ္ ရန္ကုန္သႀကၤန္ သည္ ေဖ်ာ္ေျဖ ေရးမ႑ပ္ ၃၅ ခုႏွင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေရး ႏွင့္ေရကစားမ႑ပ္အခု ၆ဝ ေဆာက္လုပ္ ခြင့္ျပဳထားေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သႀကၤန္ကို လာေရာက္လည္ပတ္သည္႔ ဘိုကေလးၿမိဳ႕တြင္ေနထိုင္ေသာ ကိုဇင္ဘိုဘိုက “ရန္ကုန္သႀကၤန္က အႀကိဳေန႔ မနက္အေစာမွာဒီေလာက္စည္မယ္လို႔မထင္မိဘူး။အရင္ႏွစ္က မႀကံဳဖူးတဲ႔ ရသ ေတြကို ခံစားရတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ထားတာေတြ႔ရတယ္။’’ ဟု ဆင္ဟြာကိုေျပာသည္။

သႀကၤန္ပြဲေတာ္ဟူသည္ ျမန္မာျပည္အပါအဝင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံေတြမွာ ႏွစ္သစ္ကို ႀကိဳဆိုတဲ့အေနနဲ႔ က်င္းပၾကတဲ့ ပြဲေတာ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ “ကူးေျပာင္းျခင္း”၊ “ေျပာင္းေ႐ႊ႕ျခင္း”ဟု အဓိပၸာယ္ရေသာ ပါဠိဘာသာ “သကၤႏၲ”၊ သကၠတဘာသာ “သႀကၤႏၲ”တို႔ကို တိုက္႐ိုက္ ျမန္မာမႈျပဳ၍ ေခၚဆိုၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

၎ ပါဠိဘာသာ “သကၤႏၲ”၊ သကၠတဘာသာ “သႀကၤႏၲ”ကေန ဆင္းသက္လာသည္႔ ေဝါဟာရသည္ သက္ဆိုင္ရာ ေဒသေန ျပည္သူေတြ၏ ဘာသာစကား ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္းက်င္အေျခအေနေတြေပၚ မူတည္ၿပီး ကြဲျပား ျခားနားမႈ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ “သႀကၤန္”၊ ထိုင္းတို႔ရဲ႕ “ဆြန္ကရန္” (Song Kran)၊ ကေမၻာဒီးယားတို႔ရဲ႕ “ခ်ိဳခ်နန္သေမး” (Chol Chnam Thmey)၊ လာအိုတို႔ရဲ႕ “ဘီးမိုင္” (Bpee Mai)နဲ႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္ ဒိုင္လူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ “ေရသဘင္ပြဲ”ဆိုတဲ့ “ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္”တို႔ဟာ တစ္ခုတည္းေသာ ရင္းျမစ္က ဆင္းသက္လာေသာ ပြဲေတာ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

တစ္ႏွစ္မွာ နဝင္းအေရအတြက္ ၁၀၈-နဝင္း ျဖစ္၍ သႀကၤန္ ၁၀၈ ႀကိမ္၊ နကၡတ္ ၂၇-လံုး ျဖစ္၍ သႀကၤန္ ၂၇ ႀကိမ္၊ ရာသီ ၁၂-ခု ျဖစ္၍ သႀကၤန္ ၁၂ ႀကိမ္ က်သည္၊ ၁၂ ႀကိမ္ ကူးေျပာင္းသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေရွးမွတ္တမ္းမ်ားအရ ေရကစားပြဲေတာ္ကို ပထမဆံုး စတင္ခဲ့သည့္ ဘုရင္မွာ ပုဂံေခတ္၊ နရသီဟပေတ့မင္းလက္ထက္တြင္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။ “အတာရက္”မွာ သႀကၤန္အတက္ရက္ ျဖစ္၏။ ႏွစ္တစ္ႏွစ္၏ ေနာက္ဆံုးရက္ပင္ ျဖစ္တယ္။ သႀကၤန္အတက္ရက္ႏွင့္ ေမြးေန႔တိုက္ဆိုင္သူမ်ားသည္ “အတာသင့္”သူမ်ား အျဖစ္သတ္မွတ္၍ အတာစားသည္ဟု ေျပာဆို သံုးစြဲေနၾကေသးေၾကာင္းသိရသည္။

ယခုႏွစ္ သည္ ပံုမွန္ ႏွစ္မ်ား ႏွင္႔မတူ ဘဲ လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္သည္ လူအမ်ား ၏ စိတ္ဝင္စားမႈ ခံရလ်က္ရွိၿပီး လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္တြင္ ေရပက္ခံ ေနသူမ်ား၊ သႀကၤန္သီခ်င္းေအးေအးမ်ားျဖင္႔ အသက္ဝင္လ်က္ရွိေနေတာ႔ သည္။

(Xinhua)
http://xinhuamyanmar.com
ေခတ္သံုးေခတ္ျဖင္႔ ရန္ကုန္လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္ ေခတ္သံုးေခတ္ျဖင္႔ ရန္ကုန္လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္ Reviewed by THITHTOOLWIN on 20:40 Rating: 5
Powered by Blogger.