ေရွ႕ကသြားေနာက္ကလိုက္ အနာဂတ္ကို ကိုက္ခဲေနတဲ့ ယမကာ ယဥ္ေက်းမႈ

သြားႏွင့္ၾကသူမ်ား

”ဦးသန္းဝင္းႀကီး ဆံုးၿပီတဲ့။ ဝဋ္ကြၽတ္တာေပါ့ေအ။ ႏို႔မဟုတ္ရင္ သူေသာက္ဖို႔ သားသမီးေတြက ပိုက္ဆံေပးရတာနဲ႔၊ ဝတ္ႀကီးဝတ္ ငယ္ျပဳစုရတာနဲ႔၊ တာဝန္ေပါ့သြား တာေပါ့’သက္လတ္ပိုင္းအရြယ္ အမ်ိဳး သမီးႏွစ္ဦး လမ္းေပၚေလွ်ာက္ရင္း အခ်င္းခ်င္းေျပာသြားသည့္ စကား ျဖစ္သည္။ယင္း အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ဦးေျပာ သြားေသာဦးသန္းဝင္း သည္

မိုးလင္း မိုးခ်ဳပ္အခ်ိန္ကို လစ္မစ္မထားသလို အရက္ကိုလည္း လစ္မစ္မထားဘဲ ေသာက္တတ္သူ။ အိမ္ေထာင္ပ်က္ ၍ သားသမီး ငါးဦးရွိသည့္အနက္ သမီးအႀကီးဆံုးႏွင့္   ေနကာ နိစၥဓူဝ သူ႔အလုပ္မွာအရက္ေသာက္၊ ၾကက္တိုက္၊ ႏွစ္လံုးထီထိုုးေနသူ။ တစ္ခါတစ္ရံ က်န္းမာေရးမေကာင္း လွ်င္လည္း သားသမီးမ်ားကပင္ ဆက္လက္ တာ ဝန္ယူေဆးကုေပးရ သူ။မည္သည့္ အခ်ိန္က အရက္ စေသာက္သည္ကို မေမးဖူးေသာ္ လည္း အသက္ ၈ဝ ေက်ာ္အရြယ္  သူ၏ မိခင္အိုႀကီး ေျပာေနက် စကားက ”သူ႔အေ ဖမေကာင္းလို႔ ငါ့ သားသမီးေတြ ဒီလိုျဖစ္တာ။ သားေတြခ်ည္း ခုနစ္ေယာက္ေမြး ထားတာအရက္မေသာက္တတ္ တဲ့သူ မရွိဘူး။ တစ္ေနကုန္ေသာက္ ေနတဲ့ ေကာင္နဲ႔ တစ္ခါတစ္ရံ ေသာက္တဲ့ေကာင္ပဲ ကြာတယ္။ သူ႔အေဖမဆံုးမဘဲ အလိုလိုက္ခဲ့လို႔ ေပါ့”ဟု သားမ်ားအေပၚ အလြန္ အင္မတန္ခ်စ္ေသာ အေမအိုႀကီးက သားလုပ္သူ မ်ားအေပၚ အျပစ္မတင္ ဘဲသြားေလသူ ခင္ပြန္းသည္အေပၚ အျပစ္ဆိုစကား ေျပာသည္။

အသက္ ၅ဝ ေက်ာ္အရြယ္ ဦးသန္းဝင္းဆိုသူသည္ လြန္ခဲ့ ေသာ တစ္လခန္႔ဝန္းက်င္က ေဆး ႐ံုတက္ေဆးဝါးကုသမႈခံယူကာ အ ရက္ျဖတ္ထားသူ။ ယခုအရက္ျပန္   ေသာက္ၿပီး အသက္ႏွင့္ စေတး လိုက္ၿပီ။ရပ္ကြက္ထဲမွ အခ်ိဳ႕က အမ နာပ ေျပာၾကသည္။ ”ဒီေလာက္ ေသာက္ေနတာ အမွန္ဆို ဒီထက္ ပိုၿပီး ေစာေသသင့္တယ္”ဟု မွတ္ ခ်က္ျပဳသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ဦးသန္းဝင္းကို သၿဂဳိၤဟ္သည့္ ေန႔က သူႏွင့္အတူ ေသာက္ေဖာ္ ေသာက္ဖက္ ယမကာလုလင္ ေလးငါး ေျခာက္ဦး သြားေလသူ အတြက္ ေဝ ယ်ာဝစၥလာေရာက္ လုပ္ေပးသည္။ မူးမူးႏွင့္ ဝမ္းနည္း မ်က္ရည္ပင္ စို႔ေနခဲ့သည္။ တစ္ဦး က ေျပာသည္။”မင္းက သူမ်ားထက္ ပို ေသာက္ တာကိုး။ သူမ်ားထက္ထူးၿပီး   ေဆး႐ံုတက္ အရက္ေတာင္ျဖတ္ လိုက္ေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မင္း အရင္ေသတာ”ဟု မၾကာမီ မီး သၿဂၤိဳဟ္ခံရမည့္သူကို ပြတ္သတ္ ၾကည့္႐ႈရင္း တစ္ဦးတည္း ေရရြတ္သည္။

”အရက္ျဖတ္မယ္ဆိုလို႔ ပိုက္ဆံရွာေပးၿပီး ေဆး႐ံုတက္ အရက္ ျဖတ္ခိုင္းလိုက္တာ။ေနာက္သူ႕က်န္း မာေရးေၾကာင့္ ျဖတ္ခ်င္တယ္ ေျပာ ေတာ့ျဖတ္ခိုင္းလိုက္တာ။ ေဆး႐ံုက ဆင္းၿပီး အစားေတြ ပံုမွန္ျပန္စားလို႔ စိုစိုျပည္ျပည္ေတာင္ ျဖစ္လာၿပီ။မေသခင္ႏွစ္ရက္ေလာက္က ၾကက္သြားတိုက္တယ္တ့ဲ။ ႏွစ္လံုးထီ ႏွစ္ရာဖိုးေပါက္တာကို ရတဲ့ပိုက္ဆံနဲ႔ ၾကက္သြားတိုက္တာ ႐ႈံးလို႔ဆိုၿပီး သူ႕ၾကက္ကို စိတ္ေတြတိုၿပီး အရက္ သြားျပန္ ေသာက္လိုက္တာ။ ရင္က်ပ္ေရာဂါအခံကလည္း ရွိေတာ့ အသက္႐ႈေတြက်ပ္ၿပီးေဆး႐ံုသြား ရင္းနဲ႔လမ္းမွာေသတာ”ဟု ေသဆံုး သူဦးသန္းဝင္း၏ နာေရးလိုက္ပါပို႔ ေဆာင္သူ တစ္ဦးကို က်န္ရစ္သူ သမီးလတ္က မ်က္ရည္စက္လက္ ျဖင့္ သုသာန္ခန္းမအတြင္း၌ ရွင္းျပ ေနသည္။ထိုေန႔က သုသာန္သို႔ လိုက္ ပါပို႔ေဆာင္သူ အခ်ိဳ႕က အရက္၏ ဆိုးက်ိဳးကို ကိုယ့္ေတြ႕အျဖစ္အပ်က္ မ်ားႏွင့္ ယွဥ္၍ ေျပာသြား ၾကသူ အေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕ ခဲ့ရသည္။ သူတို႔ထဲက အခ်ိဳ႕က မြန္းလြဲ ၁ နာရီခန္႔ပင္ ရွိေသးသည္။ ေပါက္ ေဖာ္ရနံ႔ကေလးသင္းလို႔ေနသည္။

ယမကာႏွင့္ ေရႊျမန္မာ

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အရက္ဆိုင္၊ ဘီယာဆိုင္မရွိသည့္ အရပ္ေဒသဟူ ၍ မရွိဟုထင္သည္။ တစ္ႏိုင္ငံလံုး နီးပါး ခရီးသြားခ့ဲသည့္ အေတြ႕ အႀကံဳအရ မၾကာေသာ ကာလေ လး အတြင္းတြင္ ဘီယာဆိုင္ယဥ္ေက်း မႈတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာျခင္း ေလာဟုဆိုရေလာက္ေအာင္ပင္ ေရာက္ ေလရာ အရပ္တိုင္း၌ အရက္၊ ဘီယာ၊ ယမကာဆိုင္   ေျမာက္ျမား စြာ ေပၚေပါက္လာသည္။ ဘုရားပြဲ ေစ်းတြင္လည္း ရွိသည္။ စာသင္ ေက်ာင္းႏွင့္ တကၠသိုလ္မ်ား ဝန္း က်င္တြင္ မျပတ္။ နိယာမ သေဘာ အရ ဝယ္လိုအားႏွ င့္ ေရာင္းလိုအား၏ မွ်ေခ်ပင္။

 ၿမိဳ႕ျပမ်ားသည္ေျပာျပစရာပင္ မလိုေတာ့။အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ႀကီး၌ အရက္၊ ဘီယာ၊ ယမကာ ဆိုင္မ်ားစြာသည္ ႏွစ္လိုဖြယ္ အထူး ေကာင္းေသာ ဝန္ေဆာင္မႈ မ်ားျဖင့္ အနာဂတ္ျမန္မာ့သားေကာင္းမ်ား ကို ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ဆီ တိုးပို႔ ေနသည့္ အလား။ထိုအထဲတြင္ ယမကာ ထုတ္လုပ္ ျဖန္႔ျဖဴးသူမ်ား၏ စြဲမက္ဖြယ္ အေရာင္းျမႇင့္ တင္ေရး (ကံစမ္းမဲ)အစီအစဥ္မ်ားကပါ ရင္ ခုန္စရာေကာင္းေလာက္သည္အထိ ဆြဲေဆာင္ေနသည္ ”ရပ္ကြက္ထဲမွာ က်န္းမာေရး မေကာင္းလို႔ ပါရာစီတေမာ့လ္ ဝယ္   ေသာက္ဖို႔ခက္ရင္ ခက္မယ္။ လူ တစ္ေယာက္ရဲ႕ က်န္းမာေရး အတြက္ ေဆးခန္းတို႔၊ ေဆးဆိုင္တို႔ ရွားတယ္။ အရက္ဘီယာဆိုင္က တိုးတိုးဆိုင္ေရာ က်ယ္က်ယ္ ဆိုင္   ေရာ ရပ္ကြက္တိုင္းမွာဆိုင္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ စတုိးဆိုင္တိုင္း နီးပါးပါ အရက္၊ ဘီယာ အလြယ္ တကူဝယ္လို႔ရတယ္”ဟု ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ ဒဂံုေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ေနသူ အ သက္ ၆ဝ ေက်ာ္အရြယ္ တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ဘ႑ာရွာတဲ့ ယမကာ

အရက္၊ ဘီယာ၊ ယမကာ ဆိုင္ မ်ားအတြက္ လိုင္စင္သက္တမ္း ကို တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ လိုင္စင္ သက္တမ္းတိုးေပးၿပီး ယစ္မ်ိဳးႏွင့္ အခြန္ဌာန၏ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္အတြက္ ယစ္မ်ိဳးလိုင္စင္ ခ်ထားေပးမႈမွာ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတြင္ ၈၉၆၉ ခု၊မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီးတြင္ ၇၂၂၉ ခု၊ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး တြင္ ၅၁ဝ၅ ခု၊ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒ သ ႀကီးတြင္ ၃၃၃၁ ခု၊ တနသၤာရီတိုင္း ေဒသႀကီးတြင္ ၉၂၃ ခု၊ ပဲခူးတိုင္းေဒ သႀကီးတြင္ ၄၉၉၆ ခု၊ မေကြးတိုင္း ေဒသႀကီးတြင္ ၃၃၇ဝ ခု၊ ကခ်င္ ျပည္နယ္တြင္ ၈၆၂ ခု၊

ကယားျပည္ နယ္တြင္ ၂၃၉ ခု၊ ကရင္ျပည္နယ္ တြင္ ၆၂၅ ခု၊ ခ်င္းျပည္နယ္တြင္  ၂၁၃ ခု၊ မြန္ျပည္နယ္တြင္ ၂ဝ၂၅ ခု၊ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ၁ဝ၅၇ ခုႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ ၂၃၅၉ ခုစသည္ ျဖင့္ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း ၁၄ ခု၌ ၄၁၃ဝ၁ ခုရွိေၾကာင္း ယစ္မ်ိဳးႏွင့္အခြန္ဌာန၏စာရင္းဇယားအရ သိရ သည္။ထို႔အျပင္ ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္က တစ္ႏိုင္ငံလံုး၌ ခ်ထားေပးခဲ့ေသာ ယစ္မ်ိဳးလိုင္စင္ ၃၉၅ဝ၂ ခုရွိခဲ့ရာ ယင္းႏွစ္အတြင္း တစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိ အရက္၊ ဘီယာ၊ ယစ္မ်ိဳးစံုဆိုင္မ်ား  အခြန္ရရွိမႈမွာ က်ပ္သန္းေပါင္း ၆၈၆၂ ဒသမ ၇၇၉ သန္းရရွိခဲ့ ေၾကာင္း သိရသည္။ယင္းသည္ ၄င္းႏွစ္အတြင္း အခြန္ရရွိမႈ လ်ာ ထားခ်က္ထက္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၈ဝဝ ေက်ာ္ပင္ အခြန္ဝင္ေငြတိုးရခဲ့ သည္ဟု ဆိုသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတြင္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၌ ယစ္မ်ိဳးလိုင္စင္ အရက္၊ ဘီယာ၊ ယမကာေသာက္ သံုးႏိုင္ေသာဆိုင္ ၇၈ဝ၉ ဆိုင္ လိုင္စင္ခ်ထားေပးခဲ့ၿပီး ေသာက္သံုး မဟုတ္ေ သာ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ဆိုင္ ၁၄၃၂ ဆိုင္၊ လိုင္စင္ခ်ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ယင္းစာရင္းအရ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္၌အရက္၊ ဘီယာ၊ ယမကာဆိုင္လိုင္စင္ ၉၂၄၁ ခုရွိရာ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ထက္မ်ားစြာ ပိုလာျခင္း ျဖစ္သည္။

မရွိလို႔ရယ္တဲ့မွ မျဖစ္

ယင္းစာရင္း ဇယားတို႔သည္ တရားဝင္လိုင္စင္ျဖင့္ အခြန္ထမ္း ဆိုင္မ်ားျဖစ္ရာ လိုင္စင္မဲ့ တရား မဝင္ ပုန္းဆိုင္မ်ားပါ အခ်ိဳး တစ္ခု ခုႏွင့္ ခ်ၾကည့္ပါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အပါ အဝင္ျမန္မာႏိုင္ငံ၏အရက္၊ ဘီယာ၊ ယမကာဆိုင္မ်ားမွာ မရွိမျဖစ္ စား ေသာက္ကုန္ ဆန္ၿပီးလွ်င္ အႀကီး ဆံုးေစ်းကြက္ျဖစ္ႏိုင္စရာ ရွိသည္ဟု အခ်ိဳ႕က ဆိုသည္။ ”ကြၽန္ေ တာ္တို႔ၿမိဳ႕မွာ အရက္ ဆိုင္က တအားေပါတာ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ကထက္စာရင္ အ နည္းဆံုးႏွစ္ဆေလာက္ကို တိုးလာ တာ။ အျဖဴဆိုင္၊အနီဆိုင္ေတြေရာ၊ ခိုးေ ရာင္းတာေတြေရာ စံုေနတာပဲ”ဟု ပခုကၠဴၿမိဳ႕မွ ကိုေဇာ္က ေျပာ သည္။တိက်ေသခ်ာ ေရရာသည့္ စစ္တမ္းမ်ား ျပဳလုပ္မထားေသာ္ လည္းအရက္ဘီယာ၊ ယမကာဆိုင္ အထိုင္မ်ားသူမ်ားမွာ လူငယ္ထုက အမ်ားဆံုးျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိန္က လူငယ္ အေတာ္မ်ားမ်ား၏ ညေန ဆည္းဆာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ယဥ္ ေက်းမႈသည္ဘီယာဆိုင္ ထိုင္ ယဥ္ ေက်းမႈအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားသည္ ဟု လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ေကာက္ ခ်က္ခ်သည္။ယင္းကို လူငယ္တစ္ဦး ၏အျမင္က စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္း သလို၊ စဥ္းစားစ ရာေကာင္းသည္။ ”အဓိက ကြၽန္ေတာ္ထင္တာ က အနာဂတ္ေပ်ာက္ေနၾကတယ္ လို႔ထင္တယ္။ ေက်ာင္းတက္တယ္၊ ဘြဲ႕ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္မွာလဲသင့္တင့္တဲ့ အ လုပ္။ အခ်ိန္တန္ ေတာ့ မိဘလက္ငုပ္ လက္ရင္း အလုပ္ပဲ လုပ္ရတာဆိုေတာ့ မိဘ လုပ္ငန္းကလည္း မငတ္ေအာင္ပဲ လုပ္ေနရတဲ့ လုပ္ငန္းဆိုေတာ့ ဘာ တိုးတက္မႈမွမရွိ ဘူး”ဟု လူငယ္ တစ္ဦးက သူ၏အျမင္ကို ေျပာျပ သည္။ထြက္ေပါက္တစ္ခု အတြက္  အေၾကာင္းျပခ်က္က လံုေလာက္ျခင္း မလံုေလာက္ျခင္း ဆိုသည္ထက္ ဆည္းဆာရိပ္ ယမကာဆိုင္မ်ား တြင္ လူငယ္အမ်ားစု ေပ်ာ္ေမြ႕သည္ က အမွန္ပင္။

အျမဴေကာင္းသည္႕ ယစ္ေရႊရည္

ထိုသို႔ ေပ်ာ္ေမြ႕လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္မႈေတြက ျပည့္လို႔ေန သည္။ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်သူက ကံစမ္းမဲႏွင့္ ဆြယ္သည္။ ၿမိဳ႕ျပ၏ စားေသာက္ဆုိင္ဆိုေသာ ယမကာ ေပါင္း စံုရသည့္ ေနရာမ်ားသည္ဆန္႔ က်င္ဘက္လိင္ႏွင့္ စင္တင္ေတးဂီတ မ်ားကယစ္ေရႊရည္ဝင္ေနေသာ သူမ်ားကို အျမင့္ဆံုးဆြဲေခၚသြား သည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ တတ္ ႏိုင္ သူကတတ္ႏိုင္သေလာက္ အႏွိပ္ ခန္း၊ေကတီဗီ၊ ႏိုက္ကလပ္မည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ တိုက္တြန္း ခ်က္မွ မပါဘဲ ယစ္ေရႊရည္က ပို႔ ေဆာင္ေပးသည္။ ”ေျပာင္းလာတဲ့   ေခတ္ေၾကာင့္ ထင္တယ္ဗ်။ အဓိကအခ်က္က ေန ရာတိုင္းမွာ ရႏိုင္လို႔လည္း ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေနတဲ့လမ္းထဲမွာကို ႏွစ္ ဆိုင္ ရွိတယ္။ အရက္ကလည္း ေစ်းေပါတယ္။ ပိုက္ဆံတစ္ေထာင္ ေလာက္ရွိရင္ေတာင္ ေသာက္လို႔ ရေနၿပီေလ။ကြၽန္ေတာ္အတည္ အခန္႔ အလုပ္တစ္ခုေလာက္လုပ္ ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သိပ္ေသာက္ ျဖစ္မွာမဟုတ္ ဘူး။ အလုပ္ရွားတာ လည္းတစ္ခုလို႔ထင္တယ္”ဟုဘြဲ႕ရ ေက်ာင္းၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္သည္အထိ အလုပ္အကိုင္မည္မည္ရရ မရွိေသာ အသက္ ၂၄ ႏွစ္အရြယ္ လူငယ္ တစ္ဦး က ဆိုသည္။ သူႏွင့္အတူ ရြယ္တူလူငယ္ ငါးဦးသည္ အရက္ျဖဴကို ေရေရာ ေသာက္ေသာက္ေနရင္း သူတို႔အား လံုး အဓိပၸာယ္မဲ့စကားတို႔ တစ္ကိုယ္ တစ္မ်ဳိး မ႐ိုးေအာင္ ဆိုလ်က္။ အခ်ိန္က ည ၁ဝ နာရီ။ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕၏ အခ်က္အခ်ာက်ေသာ ကမ္းနားလမ္းတစ္ေနရာမွအရက္ ျဖဴဆိုင္ တစ္ဆိုင္တြင္ ႀကိဳက္လို႔ ေသာက္ျခင္းဆိုသည္ထက္ အလုပ္ အ ကိုင္ မည္မည္ရရ မရွိ။ စိတ္ ညစ္တိုင္း စုဖြဲ႕ေသာက္တတ္သည္ ဟု ဆိုၾကသည္။

ဒုစ႐ိုက္မႈမ်ားဆီသို႔

ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းမ်ားအတြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အုပ္စုဖြဲ႕ ရမ္းကား မႈမ်ား ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ေပၚေပါက္ ခဲ့သည္။ မူး႐ူးရမ္းကားသူ ဘယ္ ႏွဦးပါသည္ အတိအက်မသိေ သာ္ လည္းျမန္မာႏိုင္ငံရဲတပ္ဖြဲ႕၏ တရား ဝင္ေျပာျပခ်က္အရ အမႈအခင္းမ်ား တြင္အရက္ေသာက္ၿပီး ခိုက္ရန္ပြား မႈႏွင့္ အျခားေသာ ဆိုးက်ိဳးမ်ားက ရာခိုင္ႏႈန္းပိုမ်ားသည္ ဟုဆိုသည္။ ”အရက္မူးလာတဲ့ သူတစ္ဦး က ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားဖို႔ ဝန္မေလးဘူး။ စိတ္ကေထြေနေတာ့ နည္းနည္းမူး လာရင္ ထြက္ေပါက္ရွာခ်င္ၾကတာ ပဲ။ ၿပီးေတာ့ မူးရင္ တျခားျဖစ္ႏိုင္စရာ ေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ ဆိုင္ကယ္ေမွာက္ တယ္။ ကားတိုက္တယ္။ အဓိက ဇာစ္ျမစ္ကအရက္ဆိုင္ေတြမ်ားလာ တာပဲ”ဟု လူငယ္တစ္ဦးက သူ၏ အျမင္ကို   ေျပာျပသည္။

ေရွ႕ကသြား ေနာက္ကလိုက္

ထို႔အျပင္ ယမကာ၏ ႏွစ္လုိ ဖြယ္မရွိေသာ အျခားစာမ်က္ႏွာ တစ္ခုလည္းရွိေသးသည္။ အမ်ား သတိမထားၾကဘဲ အေၾကြေစာခဲ့ သူမ်ား။ မၾကာေသာအခ်ိန္က   ျပည္   ေထာင္စုဝန္ႀကီးတစ္ဦးက ေျပာဖူး သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အရက္တု မ်ားတင္သြင္းေရာင္းခ်ျခင္းႏွင့္ စံခ်ိန္မမီဓာတုပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ထုတ္ လုပ္ေရာင္းခ်ေသာ အရက္ မ်ား ေသာက္ေန၍ က်န္းမာေရးထိခိုက္မႈ မ်ားရွိေၾကာင္း လူသိရွင္ၾကား ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။ ယမကာ လုလင္မ်ား အတြက္ အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္း ပင္။”မနက္ ၇နာရီထိုး တာနဲ႔ တစ္ပိုင္းေလာက္ ေသာက္လိုက္ရ မွ။ ဒါမွ အလုပ္သြားဖို႔အဆင္သင့္ ျဖစ္တာ။ တစ္ရက္ ေလးႀကိမ္ ေလာက္ေသာက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ အရက္ကို အၿမဲတမ္းေသာ က္ေပ မယ့္ေတြ႕ရာဆိုင္မွာေတာ့ မေသာက္ ဘူး။ အရက္ထဲမွာဘီအီးကသစၥာ အရွိဆံုးေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဘီအီးပဲ ေသာက္တယ္။ ဘာလို႔ လဲဆိုေတာ့ စိတ္နာလို႔။ ကြၽန္ေတာ့္ အေဖ အ သက္ ၃၅ ႏွစ္နဲ႔ ေသသြားတာ ဘီအီးပဲ ေသာက္ၿပီး ေသတာ။ အရမ္းေသာက္ၿပီး သြားျဖတ္လိုက္ တာ ခံႏိုင္ရည္မရွိေတာ့ ေသတာပဲ”ဟု အသက္ ၂၇ ႏွစ္အရြယ္
တိုး ေၾကာင္ကေလး-ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရ ထားေပၚ ေရခဲေခ်ာင္းေရာင္းေနသူ   ကိုဝင္းျမင့္ေအာင္က ေျပာသည္။

ခ်ာခ်ာလည္ ယမကာရယ္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ရြာသာႀကီးရွိ စိတ္ က်န္းမာေရးေဆး႐ံုႀကီးတြင္ အရက္ ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ စိတ္ေရာဂါမွာ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ပိုမ်ားလာ ေၾကာင္း ေဆး႐ံု၏ စာရင္းဇယား မ်ား အရ သိရသည္။ အရက္ေသာက္ျခင္း ေၾကာင့္ စိတ္ေရာဂါေဝဒနာ ခံစားရ သူကအျခားစိတ္ေရာဂါ ေဝဒနာ ရွင္နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ကသံုးပံုတစ္ ပံုရွိ သည္ဟုဆိုသည္။ အဆို ပါ ေဆး႐ံု ႀကီးတြင္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္အတြင္း လာေရာက္အရက္ျဖတ္သူ ၂၆၄၁ ဦးရွိခဲ့ရာ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ ထက္ပိုမ်ားခဲ့ ေၾကာင္း၊ ယခု ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ စက္ တင္ဘာလအထိ ၁၉၇၃ ဦးရွိ ေၾကာင္းသိရသည္။”ဘယ္အရက္ကမွ ပိုထိခိုက္ ေစတာမရွိပါဘူး။ အရက္မွန္သမွ် အကုန္ထိခိုက္ေစတာပဲ။ ဘီယာနဲ႔ အရက္လည္း အတူတူပါပဲ။ ခ်က္အ ရက္ကေ တာ့ေရာတာေတြက မသန္႔ ရွင္းဘူး။ အဆိပ္အေတာက္ ျဖစ္ေစ တာ မ်ားတယ္။ ပိုထိခိုက္ႏိုင္တာ ေပါ့”ဟုရြာသာႀကီး စိတ္က်န္းမာ ေရးေဆး႐ံုႀကီးမွ ဆရာဝန္တစ္ဦး က ေျပာသည္။ယစ္မ်ိဳးစီမံခန္႔ခြဲ အခြန္ေကာက္ သူမ်ားက အရက္ေသစာ ေသာက္ စားျခင္း အေလ့အထ ျပန္႔ပြားမႈမ ရွိေစရန္၊ တရားမဝင္ ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ ျဖဴးေရာင္းခ်ျခင္း မရွိေစရန္ အခြန္ကို တိုးျမႇင့္ႏိုင္သမွ် တိုးျမႇင့္ေကာက္ ခံရန္၊ ျပည္ပမွ တင္သြင္းအရက္ ေလွ်ာ့ခ်ရန္စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳး မ်ိဳးေသာ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား ထုတ္ ထားသည္။ ၿမိဳ႕နယ္ တစ္ခုလွ်င္ ယစ္မ်ိဳးလိုင္စင္ မည္ေရြ႕မည္မွ် ခ် ထားေပးမည္ဆိုျခင္း ကန္႔သတ္ မထားေသာ္လည္း တစ္ဆိုင္ႏွင့္ တစ္ဆိုင္ အကြာအေဝးသာ သတ္ မွတ္ထားသည္။ ထိုအကြာအေဝး လိုက္နာမႈရွိမရွိကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လူစည္ကားရာ စားေသာက္ဆိုင္ ညေစ်းတန္းက သက္ေသခံေန သည္။ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ယစ္ မ်ိဳးလိုင္စင္ ေလွ်ာက္ ထားမႈတိုးျမင့္ လာျခင္းက ျငင္းမရ။

အတုမွ အစစ္ဆီသို႔ မ်ားမၾကာမီ

အျဖဴအစိမ္းဝတ္ ေက်ာင္းသားငယ္ႏွစ္ဦး နာမည္ႀကီးတံဆိပ္ ဘီယာဘူး ကိုယ္စီကိုင္ၿပီး ခ်ီးယား လုပ္ေနသည့္ ျမင္ကြင္းက ျမင္ရသူအတြက္ အထူးအဆန္းျဖစ္လို႔   ေနသည္။ သို႔ရာတြင္ သူ၏ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ ရွိသူအခ်ိဳ႕က မထူးဆန္းသလို ျဖစ္ေနျခင္းအေၾကာင္းအရင္း ကို ေတြးမရ။ မေနႏိုင္လြန္း၍ အနီးကပ္ေမးျမန္းၾကည့္ရာမွ အခ်ိဳရည္ ဘူးမ်ား ျဖစ္ေနျခင္းပင္။ ဘီယာ ကုမၸဏီတစ္ခုက ထုပ္ပိုးမႈပံုစံ ျခားနားမႈမရွိေသာ အသြင္အျပင္ႏွင့္ ထုတ္လုပ္ထားေသာ အားျဖည့္အခ်ိဳ ရည္တစ္မ်ိဳး။”ကေလးေ တြက ဒါကိုပဲ လာ လာဝယ္ေနၾကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ လည္း တင္ေရာင္းရတာပဲ။ သူတို႔က လူႀကီးေတြကို အတုခိုးၿပီး ဘီယာေသာက္သလို ပံုစံမ်ိဳး ဂိုက္ဖမ္းေနၾကတာ”ဟု လိႈင္သာယာၿမိဳ႕နယ္မွ ကုန္စံုဆိုင္ပိုင္ရွင္ တစ္ဦးက ေျပာသည္။လူ႕သဘာဝအရ ေကာင္းေသာ အမႈျပဳျခင္းသာ ေတြေဝတုံ႔ဆိုင္း ေနႏိုင္သည္။ မေကာင္းမႈအတြက္ အတုခိုးျမန္သည္။ ေရွ႕သြားေနာက္ လိုက္ညီသည္။ ဒါသည္ ေလာကနိယာမ။ ဦးသန္းဝင္းသၿဂၤိဳဟ္သည့္ေန႔က ေသာက္ေဖာ္ ေသာက္ဖက္ ယမကာ လုလင္တစ္သိုက္ ေျပာသြားတာတစ္ခု ရွိသည္။ ”တို႔ဒီညေန သန္းဝင္းအတြက္ပါ ပိုေသာက္ၾကတာေပါ့ကြာ”တဲ့။

မိုးျမင့္ျမတ္ ေရးဖြဲ႕သည္။

သတင္းအခ်က္အလက္

ေက်ာ္ရဲလင္း၊ ၫြန္႔ဝင္း၊ ျမတ္စုၿငိမ္း
by Popular Myanmar News Journal
ေရွ႕ကသြားေနာက္ကလိုက္ အနာဂတ္ကို ကိုက္ခဲေနတဲ့ ယမကာ ယဥ္ေက်းမႈ ေရွ႕ကသြားေနာက္ကလိုက္ အနာဂတ္ကို ကိုက္ခဲေနတဲ့ ယမကာ ယဥ္ေက်းမႈ Reviewed by သစ္ထူးလြင္ on 12:32 Rating: 5

2 comments:

Naingnaing2015 said...

အရက္ ေရွာင္ၾကပါ

gabarkyaw said...

ျမန္မာ့ယာၪ္ေက်းမွဳကို ယမကာ ယာၪ္ေက်းမွဳသို ့ မေ႐ာက္႐ွိေအာင္ ကာကြယ္ႀကပါ။

Powered by Blogger.